خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان برای کوتاه کردن دست دلالان از تولیدات عشایر تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان برای کوتاه کردن دست دلالان از تولیدات عشایر تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا سود واقعی نصیب عشایر شده و دست دلالان کوتاه شود گفت: باید شرایطی را ایجاد کنیم تا دلبستگی عشایر بیشتر شود و مسئولان پشتوانه آنها باشند و آنها را حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور عشایری کشور ضمن تبریک ایام اظهار داشت: مجموعه آنچه در رابطه با عشایر بیان شد من هم آن را تایید می‌کنم که  قشری فعال، کوشا و حافظ مرزهای کشور هستند.

وی افزود: درحالی که عشایر بسیاری از نیازهای اقتصادی جامعه را برآورده می‌کنند اما وقتی سخن از عشایر می‌شود آنچه که در ذهن تداعی می‌شود تهیه اقلام مورد نیاز جامعه شامل فرآورده‌های دامی و صنعت محلی است که توسط این عزیزان تهیه می‌شود اما چیز دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که نباید تنها به دید تولیدکننده به عشایر نگاه شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عشایر ذخایر فرهنگی هستند و بیش از آنکه برای ما فرآورده‌های دامی آنها ارزش داشته باشد ارزش فرهنگی آنها در جامعه است و اگرچه در شهرها پیشرفت وجود دارد و در محیط شهری آسیب‌های هم حس می‌شود و ممکن است از نظر علمی عشایر به شهرها نرسند اما در بسیاری موارد از ما جلوتر هستند.

عبادی بیان کرد: نباید به عشایر به دید اقتصادی نگاه کرد چون این ذخایر در شهرها کمتر وجود دارند و عشایر هویت ما هستند و هنر عشایر شامل مرزبانی، قانع بودن، تولیدی و ظرفیت فرهنگی آنها است.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا سود واقعی نصیبت عشایر شود نه اینکه دلالان از تولیدات عشایر سود ببرند و هنر ما در برابر عشایر واقعا چیست؟ اگر به این موضوعات خوب بنگیریم نباید شب‌ها خوابمان ببرد چون مسیری که بر دوش داریم سنگین است و باید شرایطی را ایجاد کنیم تا دلبستگی عشایر بیشتر شود و مسئولان پشتوانه آنها باشند و آنها را حمایت کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *