خانه / تبیین و روشنگری / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عدالت علی(ع) در جامعه پیاده شود/ باید ظرافت های مکتب اسلام را برای کمک به محرومان حفظ کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: عدالت علی(ع) در جامعه پیاده شود/ باید ظرافت های مکتب اسلام را برای کمک به محرومان حفظ کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مهمترین شاخص انقلاب اسلامی عدالت است، افزود: باید عدالت علی علیه السلام در جامعه پیاده شود و همه برای کسب علم، اخلاق، معرفت و عدالت امیرالمونین علیه السلام تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۶ شهریور) در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر اظهار کرد: برکسی پوشیده نیست که دوست و دشمن به فضایل و مقامات بی بدیل امیرالمومنین علیه السلام اعتراف دارد.

وی افزود: معاویه با تمام خباثت و فساد درونش بعد از شهادت امام علی علیه السلام از یکی اصحاب حضرت خواست تا اوصاف ایشان را برایش بگوید و معاویه وقتی می شنید گریه می کرد و سپس گفت هیهات تا مادر روزگار همچون علی علیه السلام بیاورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عشق به کمال که در نهاد هر انسانی است و گاهی زبانه می کشد منحصر به شیعه نیست، گفت: خدا وقتی بخواهد اتمام حجت کند بر زبان کسانی که شیعه نیستند هم جاری می کند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه ابن ابی الحدید دانشمند معتزلی که شرحی بر نهج البلاغه نوشته گفته کسی معادل علی علیه السلام نیست، ادامه داد: امام شافعی نیز بیان کرده اگر مردم چشم بصیرت داشتند و چهره واقعی حضرت را می توانستند بشناسند همه مردم در مقابل علی علیه السلام سجده می کردند.

وی با تاکید بر اینکه اما بحث الفاظ نیست و اگر سراپا مدح علی علیه السلام شود ذره ای به او اضافه نمی شود و اگر همه دنیا مذمت کنند از امام علی علیه السلام چیزی کم نمی شود، بیان کرد: اصولاً کامل را به ناقص نیازی نیست و این ناقص است که به کامل برای رسیدن به کمال نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام علی علیه السلام اسوه و الگو است، گفت: بحث این نیست که توصیف علی علیه السلام شود بلکه باید عدالت علی علیه السلام در جامعه پیاده شود و همه برای کسب علم، اخلاق، معرفت و عدالت امیرالمونین علیه السلام تلاش کنیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه کسی که هر لحظه مکر و حیله می کند به علی علیه السلام شباهتی ندارد، ادامه داد: باید بیمارهای روح خود را در این چند روز زندگی علاج کنیم و اگر با این بیماری ها بمیریم در قبر وای بر ما است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین شاخص انقلاب اسلامی عدالت است، افزود: از طرفی اختلاس، حقوق نجومی، رشوه، قاچاق و کم فروشی است و از طرفی خانواده ای زندگیش با یارانه می گذرد؛ نظام ما اسلامی است اما آیا خود ما مسلمان هستیم؟ چقدر عدالت امام علی علیه السلام را در جامعه پیاده کرده ایم جز اینکه با رفتار نادرست خود آبرو اسلام و نظام و امام علی علیه السلام را می بریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه امام خمینی (ره) به عنوان بنیاد مسکن، کمیته امداد و از این قبیل ترسیم کرد بدین معنا نیست که کمیته امداد همیشه کمک دستی کند چون این عین بی عدالتی است، تصریح کرد: باید با ایجاد اشتغال عزت مردم آنقدر حفظ شود که کسی خجالت نکشد اما در این زمینه به سر منزل مقصود نرسیده ایم.

آیت الله عبادی بیان کرد: در کمک های دستی که به محرومان صورت می گیرد و ضرورت دارد باید توجه کنیم که چه می دهیم و چه می گیریم، آنچه گرفته می شود عزت نفس و شخصیت فرد است.

به گفته وی در روایات آمده است که افراد محروم به خاطر ظلم نیروهای اجرایی حکومت بی عباس در فقر مانده بودند و پول ها در عیش و عشرت خلفا صرف می شد آنوقت امام صادق علیه السلام و ائمه اطهار علیه السلام نصف شب و یا از پشت پرده به فقرا کمک می کردند تا کوچک نشوند و عزت فقرا حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: باید این ظرافت های مکتب اسلامی را برای کمک به محرومان حفظ کنیم و وضعیت موجود را با هر کیفیتی به سمت مطلوب پیش ببریم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، گفت: اما می توان تشویق و طرحی برنامه ریزی کرد تا فرد با تلاش به خود متکی و احساس استقلال کند چرا که وابستگی بدچیزی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی با عناصر ناباب (بنی صدر و امثال او) مواجه شدیم، ادامه داد: متاسفانه کسانی که خوب بودند و کار می کردند ترور شدند برای اینکه دشمن طرح و نقشه می ریزد که انقلاب نتواند رشد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید شما نیز امروز طراحی کنید تا به سمت مطلوب حرکت کنیم، گفت: هرچند اکنون با کارشکنی های سختی روبرو هستیم و ظلم های بی حد و حصری بر انقلاب و طرفداران آن می شود اما آثار پیروزی انقلاب هم نمایان و دشمن رسوا می شود و شما باید میدان را با عدل، اخلاق و سیره اهل بیت علیه السلام پر کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *