خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی: عید قربان ظرفیتی بزرگ برای سالم شدن و رسیدن به حقیقت ناب است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی: عید قربان ظرفیتی بزرگ برای سالم شدن و رسیدن به حقیقت ناب است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: عید قربان یک نسخه الهی برای خالص شدن انسان است اما باید در معنای اصلی به عید نگاه کنیم و این عید ظرفیتی بزرگ برای سالم شدن و رسیدن به حقیقت ناب است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در جمع مردم نمازگزار بیرجند با تبریک اعیاد اظهار داشت: عید ظرفیتی است که خدواند به ما عطا کرده است که اگر انسان بهره‌ برداری کند می‌تواند انسان شود.

وی با بیان اینکه گاهی متاسفانه کمتر به محتوای اصلی عید توجه می‌شود و آنچه که مورد  توجه قرار می‌گیرد بیشتر ظواهر عید است، افزود: عید ظرفیت بزرگی است تا سالم شویم و به حقیقت ناب انسانی برسیم تا بتوانیم از این ظریق به فطرت خود برگردیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عید قربان یک نسخه الهی برای خالص شدن انسان است اما بسیاری از بد اخلاقی‌های انسان‌ها در جامعه و خانواده و حتی در محل کار ناشی از بیماری‌های جسمانی و خوراک است.

عبادی افزود: عید قربان یک نسخه الهی برای خالص شدن است و باید در معنای اصلی به عید توجه کنیم، افزود: حتی کسی که در عید غدیر کف بزند اما در برابر ظلم سکوت کند او در واقع پشتیبان همان جنایتکاران خواهد بود.

وی بیان داشت: امروز می‌بینیم که دشمنان اسلام خانه‌ها را ویران می‌کنند و قفس آهنین درست کرده و در آن زن و بچه بی‌گناه را می‌سوزانند به گونه‌ای که در یمن، سوریه، عراق، بحرین ، افغانستان میانمار و آفریقا چه جناباتی که به مردم نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: افرادی که به دشمنان با سکوت خود کمک می‌کنند در جنایات آنها شریک هستند  و نامسلمانانی که از یهودی‌ها و نصرانی‌ها هم بدتر هستند و ابزار دشمن شدند و هر جنایتی را انجام می‌دهند این‌ها به اسم اسلام و به خود اسلام ضربه می‌زنند.

عبادی با بیان اینکه  نباید نسبت به ظلم بی‌تفاوت بود زیرا نشانه دین عدل است افزود: امروز می‌بینیم که افرادی که به عنوان مسلمان مرکز وحی را اشغال کردند اینها عوامل بیگانه هستند و می‌بینیم که چطور در ماه حرام انسان‌های بی‌گناه را می‌کشند.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این دیدار در گام نخست سلام شما مردم انقلابی، مومن و ولایت مدار استان خراسان جنوبی را به  محضور مقام معظم رهبری رساندم و از ایشان درخواست کردم که یکی از خواسته‌های مردم استان در صورت صلاحدید سفر رهبری  به استان خراسان جنوبی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: در دیدار با رهبری مطرح کردم  در صورت صلاحدید اگر امکان سفر به استان خراسان جنوبی نبود، مردم استان ما روز ۵ اردیبهشت سالروز حمله آمریکا در صحرای طبس به حضورش شما بیایند و یا اینکه در ملاقات‌هایی استان‌های دیگر که در طول سال برگزار می‌شود، از استان ما هم مردم بیایند که در جواب این سخنان بنده، رهبر معظم انقلاب زیبا پاسخ دادند که هر سه مورد ممکن است.

عبادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با جواب خود ما را امیدوار کردند، افزود: علاوه بر این به مقام معظم رهبری گفتم مردم استان خراسان جنوبی مردمانی با ایمان بوده که همواره پای آرمان‌های نظام مردانه ایستاده‌اند و فردی شایسته  که بتواند هر دو مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان و امامت جمعه باشد و بتواند هم پای مردم انقلابی و جوانان  با بصیرت باشد که رهبری فرمودند در حال حاضر آنچه در جهت نمایندگی است بر شما متعین است و آن‌ چه مربوط به نماز جمعه است به مدیریت نماز جمعه باشد و در این راستا سالی چند بار بنده نماز جمعه را اقامه خواهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران اسلامی فردا میزبان پیکر پاک شهید حججی خواهد بود، گفت: امید است در سراسر ایران فردا نسبت به قدوم این شهید بزرگ اقدامات شایسته را انجام دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *