خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نظارت اداره استاندارد بر کالاهای داخلی افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نظارت اداره استاندارد بر کالاهای داخلی افزایش یابد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آسیب‌های جامعه به جهت غیر استاندارد بودن کالا و خدمات است گفت: باز شدن مسیر قاچاق کالا از بازارهای بیگانه و ضعف در نظارت به کالاهای ایرانی از جمله مشکلات کشور در زمینه استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد کشور اظهار داشت: کالاهای استان خراسان جنوبی با وجود کم آبی اما با تلاش مردم و عنایات خداوند از استاندارد لازم برخوردار است.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی محصولاتی مانند زعفران، زرشک و عناب مرغوبی عرضه می‌شود افزود: امیدواریم این سفر به استان ما برکاتی داشته باشد تا محرومیت منطقه مشکلات استاندارد استان را بهبود بخشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هنگامی که کالای ما از استاندارد برخوردار باشد می‌توانیم نسبت به سایر کشورها جذبه ایجاد کنیم که این امر نیازمند تلاش مسئولان در عرصه استاندارد است.

عبادی افزود: استاندارد در تمام امور و فرآورده‌های کشاورزی و صنعتی وجود دارد که به انواع و اقسام زندگی مربوط می‌شود و استاندارد کیفی کالاهای داخلی اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه از آن جایی که کشور از استعداد و ظرفیت خوبی برخوردار است باید چنان عمل کنیم که برای کشورهای دیگر فکر تعرض به کالاهای ما و مخدوش شدن آن پیش نیاید اظهار داشت: آسیب‌های جامعه به جهت غیر استاندارد بودن کالا و خدمات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید به قوانین استاندارد توجه کرده تا علاوه بر بازار دور، بازار نزدیک را از دست ندهیم و اگر جنسی مطلوب را به مشتریان داخلی عرضه کنیم در بازار داخلی نیازی به تبلیغات خرید جنس ایرانی نداریم.

عبادی باز شدن مسیرهای قاچاق کالا از بازارهای بیگانه و ضعف در نظارت کالاهای ایرانی را از مشکلات کشور در زمینه استاندارد دانست و افزود: گاهی متاسفانه متولیان این امر کالاهای مرغوب ایرانی را با آرم خارجی و کالاهای متوسط را با آرم ایرانی عرضه می‌کنند که این خود ضربه سنگینی به بازار محصولات داخلی می‌زند و باید در این راستا تدابیر ویژه اندیشیده شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *