خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: درصد معلولیت در خراسان جنوبی بالاتر از حد معمول است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: درصد معلولیت در خراسان جنوبی بالاتر از حد معمول است

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به بالا بودن درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان گفت: پیشگیری های ژنتیکی نیازمند اعتبارات ویژه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی عصر چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت خاصی به بهزیستی دارد و در برنامه ششم توسعه نیز نقش بهزیستی کاملا روشن است، اظهار کرد: این امر مسئولیت و تکلیف سازمان بهزیستی را بیش از پیش می کند.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در کشور ایران دارای حداقل و حداکثرهایی است، افزود: استان خراسان جنوبی حداقل بارندگی را در کشور دارد لذا نیازمند توجه بیشتر از سوی دولتمردان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و همین امر باعث می شود استان خراسان جنوبی در تیررس آسیب هاب اجتماعی قرار گیرد، عنوان کرد: دوری استان از مرکز کشور نیز یکی دیگر از مشکلات استان است که می تواند در برخی موارد آسیب های اجتماعی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: آن چه که به عنوان بهزیستی مطرح است به این معنا است که از آسیب های اجتماعی در جامعه توسط این سازمان پیشگیری شود، در غیراینصورت جامعه آلوده خواهد شد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه کسانی که مددجوی سازمان بهزیستی هستند تنها کسانی نیستند که ثبت نام شده اند بلکه افراد پشت نوبت نیز در مصیبت هستند و نیاز به کمک دارند، بیان کرد: امروز که تهاجم فرهنگی لحظه به لحظه خانواده ها را مورد هجوم قرار داده است اقدام ویژه این است که برای حداقل های زندگی افراد اعتباراتی اختصاص داده شود.

وی افزود: کسانی که در صف نوبت بهزیستی و کمیته امداد هستند باید به اندازه حداقل های زندگی حمایت شوند و مقداری درها به رویشان باز شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به استخدام سه درصد از معلولین در دستگاه های اجرایی، افزود: باید نسبت به استخدام معلولینی که استعدادهای بالایی دارند اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید همواره در سالم سازی جامعه تلاش کنیم، گفت: سازمان بهزیستی باید به گونه ای عمل کند تا مردم احساس کنند آن چه را که حق این قشر خاص است به نحو احسن اجرا شده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه پیشگیری های ژنتیکی نیاز به اعتبارات ویژه دارد، عنوان کرد: هنگامی که درصد معلولیت در استانی کم جمعیت از حد معمول بالاتر است پیشگیری های ژنتیکی لازم و واجب است و این مهم جز با اختصاص اعتبارات وسیع امکان پذیر نخواهد بود.

وی خواستار اقدامات عملی متناسب با نیاز های استان شد و اظهار داشت: در جهت حرفه و فن معلولین باید تلاش هایی بیشتری صورت گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *