خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه‌ای که “قانون حق و عدل” بر آن حاکم نباشد جامعه متمدن نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جامعه‌ای که “قانون حق و عدل” بر آن حاکم نباشد جامعه متمدن نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه سازش با دشمن بیشتر از هزینه چالش است گفت: اگر قانون حق و عدل بر جامعه‌ای حاکم نباشد آن جامعه متمدن نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش و سپاه انصارالرضا(ع) ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: خداوند برخی از افراد را بر اساس علم برگزیده است و علم همه انبیا و اوصیاء الهی از خداوند است.

وی افزود: زمان امام جواد(ع) شرایط سنی ائمه به گونه‌ای بود که عوام تصور می‌کردند علم آنها کسبی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود امام جواد(ع) برکت است بیان کرد: امامت امام جواد(ع) نسبت به ائمه قبل و بعد امامت ایشان تثبیت کرد که مقام علم و مقام عصمت کسبی نیست و از خداوند نشأت نمیگیرد و بر این اساس است که علم حفظ می‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه همه کسانی که با اهل بیت(ع) درگیر شدند شکست خوردند تصریح کرد: اندیشه شیعه باید به اصالت خود برگردد و با بصیرت این ذخایر ناب را به رخ دنیا بکشد.

وی با بیان اینکه قضیه داعش تاریخی نیست بلکه یک جریان است که از زمان هابیل و قابیل آغاز شده و اکنون نیز جریان دارد خاطرنشان کرد: آنچه امروز در این جریان به عنوان مادر جریان بر شمرده می‌شود قابیل یا ابلیس امروز،  غرب سیاسی و فرهنگی است که باعث به وجود آمدن این جریان‌ها شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از احزاب در ایران بر اساس اندیشه غرب سخن می گویند و غرب هیچگاه متمدن نبوده است.

عبادی با بیان اینکه شاخصه شایستگی شهرنشینی و تمدن آن است که به صورتی جمع شوند که قانون بر آنها حاکم شود و حق ضعیف پایمال نشود اظهار داشت: اگر قانون حق و عدل بر جامعه‌ای حاکم نباشد آن جامعه متمدن نیست.

وی افزود: انگلیس و آمریکا با کاشتن اسرائیل در غرب آسیا قصد داشتند آسیا را برای خود تصرف کنند اما با مانع برخورد کردند و هدفشان تسلط بر کل جهان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کسانی که می خواهند با دشمن سازش کنند بدانند که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه چالش کمتر از هزینه سازش است و شواهد زیادی در دنیا نشانگر این موضوع است.

عبادی بیان کرد: روزی ۸۰ میلیون جمعیت عرب با اسرائیل درگیر شدند و شکست خوردند و به جای بازسازی خود به سازش با اسرائیل پرداختند و تاکنون در حال هزینه دادن به خاطر این تصمیم هستند اما حزب الله لبنان آنقدر  اسرائیل را بیچاره کرد که اسرائیل با ترس و لرز در مقابل آنان سخن می‌گوید.

وی با تأکید بر اینکه باید از اینها درس بگیریم و بدانیم که سازش هزینه بسیاری دارد افزود: اروپا هرگز متمدن نبوده و همواره سمبل فساد، ظلم و آدم کشی بوده و آثار ننگ آنها که همان داعش است دنیا را فرا گرفته است و همه مردم دنیا را در قفسی قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمدن شاخص رفتار انسانیت بر مدار عقل و علم است تصریح کرد: در جامعه رویش‌ها و اندیشه‌ها خود را نشان می‌دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *