خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم سرعت بخشیدن بر فعالیت قرارگاه مساجد/ طمع دشمن بخاطر خاموشی دولتمردان و دین‌مدارها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم سرعت بخشیدن بر فعالیت قرارگاه مساجد/ طمع دشمن بخاطر خاموشی دولتمردان و دین‌مدارها است

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به بی تفاوتی کشورهای اسلامی نسبت به مسجد الاقصی، گفت: باید بر فعالیت قرارگاه مسجد سرعت ببخشیم تا عقب ماندگی های سال های گذشته جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۹ مرداد) در دیدار با اعضای قرارگاه مسجد در خراسان جنوبی با اشاره به سالروز آتش کشیدن مسجد الاقصی، اظهار کرد: متاسفانه سوخت این کار در ایام طاغوت از انرژی ایران تامین می شد یعنی رژیم ناپاک و نااهل پهلوی و نوکر مطیع صهیونیسم بین الملل در آن جریان به صهیونیست ها بر علیه مسلمانان و مسجد الاقصی می کرد.

وی افزود: اکنون نیز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها از خواب مرگی که کشورهای اسلامی را فراگرفته سوء استفاده می کنند و به مسجد الاقصی محل معراج پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم حمله می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۵۰ کشور به اسم مسلمان با کمال بی غیرتی و بی تفاوتی از کنار این مسئله مهم(حمله به مسجد الاقصی) می گذرند، گفت: امیداریم روزی مسجد و قرارگاه مسجد بتواند در طرحی قوی این دردهای بی درمان را به درمان برساند.

آیت الله عبادی با گرامیداشت شهید محسن حججی، تاکید کرد: این شهید به عنوان فرزند برومند مسجد در داخل ایران و دنیا تاثیرگذاشت و دشمنان بیرونی را محکوم و سربه زیر کرد و هوادارن ایران را شرمنده کرد.

وی با اشاره به اینکه تشکلات فیزیکی و مدیریتی و عتاصر گوناگون مسجد  در یک نقطه به نام محراب خلاصه می شود، ادامه داد: محراب مسجد محل جهاد است و تمام تشکیلات مسجد بر هیأت انسان (اندیشه) خلاصه می شود بنابراین مجموعه مسجد از امام جماعت و اندیشه او تاثیر می پذیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اندیشه ای که تشکیلات مسجد را می‌چرخاند باید بر اساس تقوا برگزیده شود، گفت: خداوند در قرآن می فرماید« آن مسجدی که از روز نخست بر اساس تقوا بنا شده، شایسته‌تر است که در آن به نماز قیام کنی» چرا که مسجد قرارگاه است و فرمانده آن اندیشه است.

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر اندیشه مشکل داشته باشد در تمام زوایای مسجد مشکل ایجاد می کند همچنان که در صدر اسلام دشمنان و اهل نفاق به این تشکیلات مهندسی مسجد توجه داشتند و تاثیر آن را لمس کردند و برای مقابله با مسجد تقوا، مسجد ضرار و کفر را ساختند.

وی با بیان اینکه همانگونه که در نیروهای نظامی این تعبیر است که اگر فرمانده شیر (شجاع) باشد تک تک زیر مجموعه او نیز شیر خواهد بود، افزود: اما اگر فرمانده ترسو باشد زیرمجموعه او نیز ترسو خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران زمینه مساعدی برای فعالیت در مساجد فراهم است، گفت: مسجد نیازمند الگوهایی است تا انسان های شجاع و مقاوم پرورش دهد تا دشمن طمع نکند اما اینکه متاسفانه گاهی دشمن طمع می کند بخاطر خاموشی دولتمردان و دین مدارها است.

آیت الله عبادی تاکید کرد: باید بپذیریم که متاسفانه در گذر زمان حرکت لاک پشتی داشته ایم در حالی که دشمن در راه باطل سرعت عمل دارد بنابراین باید بر این حرکت مقدس در مساجد سرعت ببخشیم تا عقب ماندگی های سال های گذشته جبران شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *