خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه قرآنی داشته باشید/ کارها بر اساس امر و نهی خداوند تنظیم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه قرآنی داشته باشید/ کارها بر اساس امر و نهی خداوند تنظیم شود

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اینکه حافظان قرآن کریم باید عمل، اخلاق و گفتار قرآنی داشته باشند، گفت: باید اندیشه قرآنی داشته باشید و تمام کارهای خود را بر اساس امر و نهی خداوند متعال تنظیم کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۹ مرداد) در دیدار با شرکت کنندگان طرح حفظ قرآن در بیرجند اظهار داشت: بر خانواده ها و اساتید شما حافظان قرآن باید درود فرستاد که چنین فرزندان با معرفتی را تربیت کرده اند.

وی با بیان اینکه اساتیدتان بالاتر از خدمتشان شما را با قرآن مانوس کرده اند، گفت: قلب پاک شما در اختیار قرآن قرار دادند و اکنون زبان حافظان قرآن کریم وظیفه ترجمه و وحی الهی را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: هرگاه خواستید خداوند متعال با انسان سخن بگوید باید قرآن کریم بخوانیم و هر گاه که انسان خواست با خداوند متعال سخن بگوید باید به اقامه نماز بپردازد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آغاز کردن حفظ قرآن کریم و یافتن مفاهیم و ترجمه آن یک مقدمه است، ادامه داد: ذی المقدمه این کار رسیدن به تقوا و دریافت کردن جوهره هدایت قرآن کریم است.

وی با توجه به اینکه حافظان قرآن کریم باید عمل، اخلاق، رفتار، گفتار قرآنی داشته باشند، افزود: اندیشه خود را قرآنی کنید و گاهی ممکن است برخی از افراد به حفظ قرآن کریم بپردازند اما به نتیجه نهایی نرسند و اندیشه ای منحرف داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نتیجه نهایی این کار سیر الی الله و لقاءالله است، گفت: باید در این راه بوی خدایی بگیرید و تمام کارهای خود را بر اساس امر ونهی خداوند متعال تنظیم کنید.

وی در پایان تاکید کرد: شما جوانان از برکات و اسناد انقلاب اسلامی هستید و امیدواریم که در هر جای دنیا که هستید همچون خورشیدی بدرخشید و جامعه بشری را به سمت قرآن کریم هدایت کنید و کمر همت ببندید تا به نتیجه نهایی این راه دست یابید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *