خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم حرکتی فراگیر در عرصه علوم انسانی و اسلامی/ چشم جهانیان به رویش های انقلاب اسلامی دوخته شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لزوم حرکتی فراگیر در عرصه علوم انسانی و اسلامی/ چشم جهانیان به رویش های انقلاب اسلامی دوخته شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز چشم جهانیان به رویش های انقلاب اسلامی دوخته شده، گفت: انتظار است جوانان یک حرکت فراگیر در عرصه علوم انسانی و اسلامی به وجود آورند و در مقابل اندیشه های غربی ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۸ مرداد) در دیدار با دانش آموز بسیجی مرتضی ضیائی نسب ( دارنده رتبه ۸ کنکور ۹۶ در رشته علوم انسانی) اظهار کرد: مایه افتخار است که جوانان عزیز با شایستگی و انگیزه های که خودشان دارند و با تربیت متعهدانه خانواده ها و مربیانی که برای این سرمایه های بزرگ زحمت می کشند و زمینه رشد آنان را فراهم می کنند و به خصوص در فضای بسیج که فضای الهی و حرکت است برای کشور و استان کسب افتخار می کنند.

وی با بیان اینکه رشته انسان شناسی و خودشناسی مهمترین مسئله  است که مبدأ همه رشته‌های دیگر می شود، گفت: اگر چه مجموعه علوم انسانی شامل رشته های گوناگون است اما مرکز آن انشان شناسی و خودشناسی است که اگر در این زمینه موفق شود به همه رشته ها معنا می دهد اما اگر ناموفق باشد معنی تمام رشته ها را سلب می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مشکلی که اکنون بعد از چهار دهه از انقلاب داریم این است که با این همه منابع بی نظیر که منبع وحی است و آنانی که از منبع وحی سیراب شدند و علم آنان لدُنی است و با انقلاب که اسلام ما است اما متاسفانه هنوز در این قضیه کار مطابق با شأن انجام نشده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه البته در سالهای گذشته مقام معظم رهبری بر روی این موضوع تاکید بسیار کردند و کارهایی انجام شد اما تا ایده آل فاصله داریم، افزود: باید ابتدا اساس علوم اسلامی شناخته شود تا باقی علوم معنا پیدا کند.

به گفته وی امید ما این است که نسلی که اکنون وارد می شوند به وضع موجود قانع نباشند و با پشتکار مراحل مختلف را پشت سر بگذارند و با آگاهی بیشتر از علوم انسانی و اسلامی، کشور خود و سایر کشورهایی که منتظر حرکت ما هستند را تغذیه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کارشناسان بیان می کنند رویش های انقلاب اسلامی بعد از چهار دهه به گونه ای است که در صحنه های مختلف با جوانان دهه ۶۰ مطابقت  می کنند و گاهی سبقت می گیرند مانند امثال شهید محسن حججی که در رویش ایمانی مشاهده کردیم از لحظه ای که با پدر و مادر خداحافظی کرد تا لحظه ای که در قتلگاه بود و این یک روی سکه است روی دیگر سکه جوانانی است که در عرصه علم و تکنیک و رشد دفاعی کشور تلاش می کنند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه امروز چشم جهانیان به رویش های انقلاب اسلامی دوخته شده است، گفت: به جوانان ایران اسلامی مفتخر هستیم که با بصیرت وصف ناشدنی در تمام عرصه ها علمی و فناوری زمینه پیشرفت را رقم زدند.

وی عنوان کرد: انتظار است جوانان انقلاب اسلامی یک حرکت فراگیر در عرصه علوم انسانی و اسلامی به وجود آورند و در مقابل اندیشه های غربی ایستادگی کنند و این مهم با پشتکار و تلاش حاصل می شود.

گفتنی است در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از مرتضی ضیائی نسب دانش آموز فعال بسیجی که موفق به کسب رتبه ۸ کنکور رشته علوم انسانی در سالجاری شده است با اهدای لوح تقدیر تجلیل و قدرانی شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *