خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پای خون «شهید محسن حججی» بایستیم/ هرگز در مقابل استکبار جهانی سازش نخواهیم کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پای خون «شهید محسن حججی» بایستیم/ هرگز در مقابل استکبار جهانی سازش نخواهیم کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید اینکه باید پای خون شهدایی ثابت قدم و دارای نفس مطمئنه همچون «شهید محسن حججی» بایستیم، گفت: باید راه شهدا را ادامه دهیم و هرگز در مقابل استکبار جهانی و سلطه‌گران سازش نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی شب گذشته (۲۶ مرداد) در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی در اجتماع مردم شهرستان خوسف در محل مسجد جامع، اظهار کرد: در روزهای گذشته در فضای مجازی در حالی که قاتل شهید حججی با خنجر در دست تداعی شمر بن ذی الجوشت می کرد اما روحیه با ایمان و مطمئن شهید حججی انسان را به یاد حضرت اسماعیل ذبیح الله می انداخت.

وی با اشاره به اینکه ایمان و قدرت تأثیر گذاری آن در شهادت شهید حججی در تمام دنیا تاثیر گذاشت، افزود:  این مراسم باشکوه نیز به یاد آن شهید بزرگوار که متعلق به کربلای امروز است با حضور مردم برگزار شده است.

کربلا و عاشورا یک جریان است/ پروژه کارشناسی دشمن با لبخند و مذاکره درست نمی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کربلا، عاشورا، محروم و امام حسین علیه السلام دو معنا دارد، گفت:  یکی معنی این است که عاشورا در دهم محرم سال ۶۱ هجری یک نقطه ای از تاریخ است و کربلا از جهت جغرافیایی محلی در خاک عراق و غرب آسیا است و محرم یکی از ماه‌های دوازده‌گانه قمری است، اما معنای اصلی و مدنظر این نیست.

آیت الله عبادی ادامه داد: کربلا  در واقع یک نقطه جغرافیایی نیست بلکه « کل ارض کربلا» است یعنی تمام زمین ها کربلا است و منظور از عاشورا دهم محرم سال ۶۱ هجری نیست بلکه « کل یوم عاشورا» است یعنی هر روز عاشورا است.

وی با تاکید بر اینکه کربلا و عاشورا یک جریان است که ما و هم دشمنان به خوبی می دانیم، تصریح کرد: طراح و تحلیلگر صهیونیستی که بزرگترین دشمن اسلام و مسلمین است بیان کرده که «سلطه ما بر مسلمین یک پروژه دراز مدت است تا بر کشورهایی که سرشار از منابع غنی انرژی نفت و گاز است مسلط شویم و آن‌ها را از دست مسلمانان خارج کنیم» و این پروژه کارشناسی شده دشمنان با لبخند و مذاکره درست نمی شود چرا که هدف دشمن تسلط بر جهان اسلام است تا ثروت های عظیم آنان را در دست بگیرد و مردم را برده کنند و به کمتر از این نیز راضی نیستند.

فرهنگ و دانش و عمل به قرآن مانعی برای رسیدن دشمن به اهدافش است

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه این رسیدن به این پروژه  با مانعی رو به رو است، گفت: از روزی که گلاداستون مسیحی در مقابل لردهای بریتانیا قرآن را در دست گرفت و گفت « تا این کتاب حاکم باشد ما نمی توانیم بر مسلمین پیروز شویم و باید این کتاب را از میان ببریم» این بدان معنا نیست که مجلدات قرآن جمع شود چرا که ممکن نیست بلکه باید فرهنگ و دانش و عمل به قرآن با انواع حیله و مکر و نفوذ از میان برداریم.

به گفته وی تحلیلگر صهیونیستی از دشواری تسلط بر شیعیان در جامعه مسلمانان سخن گفته که « شیعه، پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست این پرنده یک بال سبز و یک بال سرخ دارد که بال سبز این پرنده مهدویت و عدالت خواهی و بال سرخ او شهادت‌طلبی است که ریشه در کربلا دارد و این شیعه را فنا ناپذیر کرده است».

شیعه تداوم‌دهنده جریان کربلا و عاشورا است

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه دشمنان به خوبی توجه دارند که عاشورا یک جریان و اندیشه فراتر از زمان و مکان است، افزود: شیعه تداوم‌دهنده جریان کربلا و عاشورا است و مسئله انتظار که کربلا را به ظهور مهدی عج الله تعالی شریف پیوند می زند در سخت ترین شرایط جامعه را حفظ می کند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه این تحلیگر صهیونیستی در ادامه سخنانش معتقد است « این پرنده، زره و محافظی به نام ولایت پذیری به تن دارد»، افزود: دشمنان برای نابودی این پرنده ابتدا تلاش می کنند تا این محافظ یعنی ولایت‌فقیه را از بین ببرند تا در گام‌های بعدی بتوانند با دو جریان شهادت و انتظار درگیر شوند.

 

عدالتخواهان دنیا زیر پرچم  اربعین حسینی جمع می شوند

وی به پیاده روی عظیم اربعین حسینی بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: اکنون اربعین حسینی در جهان شکلی به خود گرفته که به عنوان یک پرچم همه مجموعه عدالتخواهان را زیر این پرچم جمع کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ممکن است برخی به دلیل شرایط اجتماعی و خانوادگی برای او زمینه مسلمان و شیعه شدن فراهم نشده است، گفت:  اما خداوند به باطن انسان ها آگاه است و شاید او با ویژگی عدالت خواهی و عدالت طلبی بسیار بیشتر از ما که مدعی مسلمان و شیعه  بودن هستیم اما عدالت خواه نباشم، مسلمان و شیعه باشد.

 

آیت الله عبادی یادآور شد: در واقعه عاشورا وهب که مسیحی بود اما براساس عدالت خواهی و حق طلبی  در کربلا به امام حسین علیه السلام پیوست و در روز عاشورا با لب تشنه جهاد کرد و برگشت پیش مادرش و گفت آیا خوب جهاد کردم؟ اما مادر وهب گفت: نه، تا این کار تمام نشود پذیرفته نیست و آن وقتی است که یا امام پیروز شود و یا شهید شوی تا تکلیف از شما برداشته شود، وهب به میدان برگشت و دشمن رصد می کرد که این مادر او را تحریک می کند، خواست دل این مادر را بسوزاند سر وهب را پیش مادرش پرتاپ کرد اما این مادر سر را بوسید و پرتاپ کرد سمت دشمن و گفت: هدیه ای که در راه خدا دادیم پی نمی گیریم!

 

اربعین حسینی، پرچم عدالت خواهی در مقابل امریکا و نفوذی ها و ستمکاران است

 آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه در اربعین حسینی ،پرچم عاشورا و عدالت خواهی در مقابل امریکا و نفوذی ها و ستمکاران است و کسانی که زیر این پرچم هستند عدالت طلب و عاشقان امام حسین علیه السلام از سراسر جهان هستند، بیان کرد: عالم بزرگوار نیجریه شیخ زکزاکی که ۱۵ میلیون نفر را شیعه کرده است در روز اربعین با راهپیمایی عدالت خواهی که در مقابل غرب و ستمگران بین المللی ایستاده، همراهی می کند و هزینه آن را می دهد و فرزندان و یارانش شهید و خودش زندانی می شود اما با این وجود پیامش در زندان هم عدالت خواهی و امام حسین علیه السلام است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی به مردم دروغ می گویند که شاد باشید، تصریح کرد: هدف این افراد شادی مردم نیست می خواهند خودشان شاد و در رفاه باشند و بنابراین مردم را بهانه قرار داده و به مسخره می گیرند و گرنه شادی مردم که در رقص و کارهای لهو لعب نیست.

 

شادی مردم در رقص و کارهای لهو لعب نیست/ خوشحالی مردم در باز شدن گره‌های مشکلات آنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خانواده ای که فرزندانش بیکار ماندند و کارگری که شرمنده خانواده اش است و خانواده های که منتظر واریز یارانه ماهانه برای مخارج خود هستند و یا آن انسانی که کیسه زباله بر روی دوش او است تا با جمع آوری زباله‌ها خرج روزانه خود را تامین کند با رقص خوشحال نمی شود، افزود: افرادی که به دروغ  حرف از شادی مردم می زنند اگر واقعا به دنبال شادی مردم هستند باید گره‌های مشکلات آن‌ها را باز کنند تا خوشحال شوند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به وضعیت مردم یمن، سوریه، عراق، فلسطین، میانمار و افغانستان، گفت: استکبار جهانی بر هر جایی که وارد شد جنایت و کشتار مردم را انجام می دهد آن وقت من و شما بیایم خوشحال باشیم! و برخی نیز با ساده لوحی به گونه ای دیگر فکر می کنند و می گویند این جنگ ها تا چه زمانی می خواهد باشد؟ اما باید از آنان پرسید این تشکیلات وزارت خانه بهداشت و درمان و بیماری در هر کشوری تا کی می خواهد باشد؟ و هر وقت به این پاسخ دادند، می تواند به آنان پاسخ داد که جنگ تا زمانی می خواهد باشد.

 

 مقاومت و ایستادگی دشمن را وادار به عقب نشینی می کند

به گفته وی تا زمانی که ویروس بداخلاقی و ظلم و ستم در دنیا باشد این برنامه جنگ نیز وجود خواهد داشت بنابراین خداوند که بندگانش را می شناخته جهاد در راه دین و جهاد دفاعی را واجب کرده است چرا که این مسئله ای نیست که بتوان یکطرفه حل کرد چون طرف دیگر آن خارج از اختیار است اما می توانیم با مقاومت و ایستادگی دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به وجود ۱۷ هزار شهید ترور در کشور اشاره کرد و ادامه داد: آن روزها منافقان و دشمنان بهترین های این مملکت را مانند شهید مطهری و رجایی را جلوی درب خانه هایشان به شهادت رساند اما امروز دشمن در مرز سوریه و عراق و لبنان است.

 

امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه سرشار از ناامنی مثال زدنی است

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ای سرشار از ناامنی مثال زدنی است، گفت: رهبر انقلاب مقام معظم رهبری در بیان دلیل این مسأله فرمودند « هزینه چالش و درگیری عقلانی با دشمن کمتر از سازش است».

 

به گفته وی امروز ایران در یک میدان چالش ایستاده است و نباید با دشمن سازش کنیم چرا که دشمن را از خاک کشور عقب رانده ایم و امنیت امروز ایران اسلامی مثال زدنی است.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بدانیم امنیت چگونه به دست می آید و یا مواردی که امنیت نداریم دلیل آن چیست، افزود: اما در عرصه اجتماعی از امنیت برخوردار نیستیم زیرا نفوذ دشمن در حال منحرف کردن فرزندان جامعه است و تفاوتی نمی‌کند که این انحراف از چه نوعی باشد.

 

متاسفانه بسیاری با نوای سیاست دشمن می‌رقصند/ لزوم تبعیت کامل از ولایت فقیه در عرصه های سیاسی و اقتصادی

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه از جهت اقتصادی و سیاسی امنیت نداریم، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری با نوای سیاست دشمن می‌رقصند، در حالی که در بحث امنیت نفوس در یک چتر امنیت قرار داریم.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند« پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، ادامه داد: نتیجه تبعیت و پیروی از ولایت فقیه در نیروهای نظامی و امنیتی  امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران در دنیا است اما متاسفانه عناصری که مسئولیت مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را دارند سلیقه ای و حزبی عمل می کنند و تبعیت کامل از ولایت فقیه ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اگر در مسائل سیاسی تبعیت کامل از ولایت فقیه بود فرصت طمع به دشمنان نمی دادیم، افزود: اما با مطرح کردن سیاست سازش دشمن طمع کرده است و دستاوردهای هسته ای کشور را بهانه قرار می دهد و می گوید موشک و امثال آن نداشته باشید چون متاسفانه سیاست ما سازش و اعتماد به  دشمن است.

 

پای خون شهدایی ثابت قدم همچون «شهید محسن حججی» بایستیم

آیت الله عبادی با اشاره به تاخیر ابلاغ  آیین نامه اجرایی قانون امر به معروف و نهی از منکر و اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰ در کشور، بیان کرد: با این اقدامات معلوم است که به نتیجه نمی رسیم و دشمن طمع می کند.

 

وی با تاکید اینکه باید پای خون شهدایی همچون «شهید محسن حججی» این شهید ثابت‌قدم و دارای نفس‌مطمئنه بایستیم، گفت: باید عهد ببندیم راه شهدا که بر ما حجت هستند را ادامه می‌دهیم و در مقابل استکبار جهانی و سلطه‌گرانی که به ملت‌ها هیچ رحمی نمی کنند و تابع هیچ قانونی نیستند و تمام قوانین را زیر  پا می گذارند، ایستادگی کرده و هرگز با دشمن سازش نمی کنیم.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *