خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: «بسیجیان» عمارهای زمان کنونی هستند/ شهید حججی از فرصت ها بهترین استفاده را کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: «بسیجیان» عمارهای زمان کنونی هستند/ شهید حججی از فرصت ها بهترین استفاده را کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به جهادگران بسیجی، گفت: شما و امثال شما عمارهای زمان هستید و انسان برای خدمت به مردم و انجام کار خیر باید توفیق پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله عبادی امروز (۲۴ مرداد) در دیدار با جهادگران بسیج سازندگی استان اظهار کرد: عمر یک فرصت است هر کسی هر هنری دارد در این فرصت باید انجام دهد، فرصت هایی مانند سیستم های حکومتی، آموزش، هم نشینی و امثال آن بر این عمر اضافه می شود اما انسان هوشیار کسی است که از همه این ها بهره مثبت بگیرد.

وی افزود: مردم همه مثل هم نیستند ممکن است سیستم حکومتی تغییر کند اما تنها زمینه این افراد هستند که باید دارای ایده و هدف باشند و از فرصت ها برای عمرشان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اینگونه نیست که اگر سیستمی خوب یا بد باشد مردم همه آن را بپذیرند، گفت: هر کسی به دنبال ایده خود است حتی در بعثت انبیاء هم اینگونه است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بهره برداری همه از فرصت بعثت انبیاء یکسان نیست، ادامه داد: شاید در ظاهر اینگونه باشد اما در باطن کار بسیار مختلف است.

به گفته وی در جنگ خندق که تمام کفر و ایمان در مقابل هم بودند افرادی اگر خاک به لباسشان می افتاد سریع آن را تمیز می کردند اما افرادی نیز مانند عمار یاسر آنقدر خاک بر صورت او می نشست که شناخته نمی شد، این انگیزه های باطنی در آینده خود را نشان می دهد وقتی بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله کسانی که حاضر نبودند خاک به لباسشان بنشیند دست روی اموال مسلمانان گذاشتند اما عمار به گونه ای شد که در میان امت به عنوان یک شخص همه مسلمانان می دانستند که در فتنه ها معیار عمار یاسر بود و زمانی که عمار در جنگ صفین به شهادت رسید در میان لشکر معاویه همه دچار شک شدند که ما همان قومی هستیم که پیامبر فرمودند عمار را به شهادت می رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اکنون نیز همین گونه است به عنوان سیستم حکومتی نظام مقدسی داریم که ستون فقراتش قانون اساسی و اسوه و الگوی آن ولایت فقیه است، گفت: اما همه مردم از این فرصت به درستی استفاده نمی کنند.

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: برخی مانند شهید حججی حداکثر استفاده را از این فرصت ها می کنند.

وی با بیان اینکه هوای نفس انسان را وسوسه می کند به دنبال رفاه، امتیاز و سوء استفاده برود، افزود: اما در این آزمایش کسانی پایدار هستند که مقام معظم رهبری فرمودند« أین عمار».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به جهادگران بسیجی، گفت: شما و امثال شما عمارهای زمان هستید و افرادی نیز مالک اشتر زمان هستند و کسانی نیز در چهره نفاق هستند که باطن شان را فقط خدا می داند.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه انسان برای خدمت به مردم و انجام کار خیر باید توفیق پیدا کند، بیان کرد: هر زمانی نفس آنسان را وسوسه کند باید این حدیت را بخاطر آورید که فرمودند «حق را که شناختی پایدار باش چرا که دنیا لحظه ای بیش نیست».

وی تاکید کرد: آنچه انسان با آن مواجه است یک لحظه بیش نیست در آن زمان باید سعی کنیم خدمت گذار، خیرخواه، خداپرست و راستگو باشیم و گره از کار مردم بگشاییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به جهادگران بسیجی گفت: شما باید برای توفیق خدمت به مردم سجده شکر بجا آورید و اگر خدمتی به روستایی می کنید این کار شما از زیارت کعبه بالاتر است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه عمل شما دعوت به خیر است، افزود: وای به حال کسانی که از این فرصت خدمت به مردم کمال سوء استفاده را می کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *