خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه عدالت خواهی گسترش یابد/ داروی نجات بشر پیام انبیاء الهی و حقیقت دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اندیشه عدالت خواهی گسترش یابد/ داروی نجات بشر پیام انبیاء الهی و حقیقت دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه باید اندیشه عدالت خواهی گسترش یابد، گفت: اگر پیام انبیاء الهی حفظ می‌شد بشر به عدل و خدا می‌رسید اما امروز هیچ کسی در مقابل ظلم حرف نمی‌زند چون که مرده اند و چه مرگی بدتر از خفقان.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله عبادی امروز (۲۲ مرداد) در دیدار با اساتید و جمعی از طلاب دوره تثبیتی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: در احادیث آمده است که عالم اگر چه به ظاهر از نظر جسم از دنیا رفته باشد اما زنده است و جاهل اگر چه تنومند از نظر جسم زنده باشد اما مرده است.

وی با بیان اینکه در روایات متعددی این مفهوم آمده که حیات مساوی با علم است، گفت: در روایات انسان به لحاظ جسم دارای شش حالت است که ناگزیر در سه حالت از این شش حالت قرار می گیرد؛ بدن یا مرده است یا زنده، یا سالم است یا مریض، یا خواب است یا بیدار و روح انسان نیز اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: زندگی روح در علم است و مرگش در جهل است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مسئله حیات دارای درجاتی است، ادامه داد: حیات واقعی به نسبت علم واقعی خواهد بود که بعد از مرگ به دست می آید زمانی که پرده و حجاب ها برداشته شود و انسان تمام حقایق عالم را ببیند اما اکنون در این دنیا تنها در مرحله ای از حیات هستیم.

وی با اشاره به اینکه علم حیات ابدی است خطاب به طلاب جوان گفت: شما بهترین رشته علمی را به لحاظ فردی انتخاب کرده اید که راه حیات را به معنای صحیح آن دنبال می کنید و از نظر اجتماعی نیز شما بالاترین خدمت را به جامعه بشری تعقیب می کنید چرا که هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که شما عالم به دین شوید و پیام خداوند متعال را به بندگان برسانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر پیام انبیاء الهی حفظ می شد بشر سراسر به عدل، کمالات و خدا می رسید اما متاسفانه امروز شیاطین انس و جن و هوای نفس آدمی را از راه علم حقیقی و عدل دور کرده و وحشی گری دنیا را فرا گرفته و هیچ کسی در مقابل این همه ظلم و جنایت حرف نمی زند چون که مرده اند و چه مرگی بدتر از خفقان.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اکنون بر مظلومان عالم چی می گذرد، تصریح کرد: امروز ظالمان با دانش کیلویی شهرها و مساجد را بمباران و تخریب می کنند و انسان های بی گناه را می کشند و بیمارهای مختلف را در جوامع توسعه می دهند و اگر کسی خدمت بشر دوستانه انجام دهند آنان را می زنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر پیام انبیاء و اوصیای الهی و حقیقت دین که داروی نجات بشر است درست به دست او برسد و از وحشی گری خارج شود و بشر احساس امنیت کند این بالاترین خدمت است، افزود: امروز از تعلیم دین و انسانیت خارج شدند که تبدیل به حیوان درنده شدند که علاج آن اندیشه مطهری ها و پیام انبیاء الهی و شما طلاب جوان حوزه علمیه حامل این پیام هستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با تمام این تلخی و وحشی گری هایی که ایجاد کردند اما به خاطر انزجار و تنفری که نوع انسان از این ظالمان پیدا کردند شما آینده نزدیکی را خواهید دید که دنیا به پیام انبیاء الهی برگشت خواهد کرد.

آیت الله عبادی افزود: دنیا خواهد دید که جزء با عدل نمی شود زندگی کرد و پیام تمام انبیاء الهی قسط و عدل بوده است.

وی خطاب به طلاب ادامه داد: هیچ خدمت اجتماعی به نوع بشر بالاتر از این رشته ای که شما انتخاب کرده اید، نیست البته باید در این راه تلاش کنید که علم و اندیشه مطهری و تقوای الهی داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید اندیشه عدالت خواهی گسترش یابد، گفت: مقام معظم رهبری نامه یک و دو به جوانان اروپایی نوشته اند اگر چه این جوانان در پشت نرده های زور ظالمان قرار دارند اما یک روزی آزاد خواهند شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *