خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مبلغان دینی عالم به جامعه و زمان خود باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مبلغان دینی عالم به جامعه و زمان خود باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه کسی که برای نجات ملت کار می کند باید عالم به جامعه و زمان خود باشد، گفت: عالمان و مبلغان دین باید بدانند اولویت زمانش خودشان چیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی صبح پنج شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در بیرجند اظهار داشت: مسئله تبلیغ یا به تعبیر دیگر ابلاغ مبین اتمام حجت بوده که بر اهل علم و عالمان لازم است.

وی با بیان اینکه اگر ابلاغ به مردم صورت نگیرد به طور حتم مؤاخذه آن ها قبل از تبیین قبح عملی ندارد، بیان کرد: این یعنی بدون تبلیغ نادانی مردم قصور می شود و مسئولیت آن بر عهده عالمان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: بنابراین ما به عنوان عالمان و علما جامعه همه مسئول خود و هم مسئول دیگران هستیم.

عبادی با تأکید بر اینکه کسی که برای نجات ملت کار می کند باید عالم به جامعه و زمان خود باشد، عنوان داشت: عالمان و مبلغان دین باید بدانند اولویت زمانش خودشان چیست و دوم اینکه به صورت موردی بدانند چه کاری می خواهند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در حال بمباران تبلیغات است، بیان داشت: آنچه در این بمباران ضایع می شود افکار و اندیشه های جامعه مخاطب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: در این شرایط نیاز است که ابتدا دشمن را شناسایی کرده، زمان، مکان، سلاح، پایگاه تبلیغاتی و عده آن ها را بشناسیم و مطابق با دشمن زاویه بگیریم.

عبادی با تأکید بر اینکه در امر تبلیغ باید کلام با دلیل عقلی و محکم باشد، عنوان داشت: علاوه بر این در موقعیت هایی که با احساسات سر و کار داریم باید موعظه حسنه رعایت شود.

وی ادامه داد: همچنین در مباحث مجادله ای باید به دنبال اثبات حق باشیم و نه به دنبال اثبات حرف خود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز عده ای به دنبال تحریف فرمایشات مقام معظم رهبری هستند، خطاب به مبلغان گفت: این شما هستید که باید جامعه را واکسینه کنید تا کسی نتوانتد فرمایشات ایشان را تحریف کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این باید در جلسات خود سیره سیاسی امام راحل(ره) را مطرح و تبیین کنید.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *