خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حکایت خداپرستانی که در کمتر از ۱۰ روز گوساله پرست شدند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حکایت خداپرستانی که در کمتر از ۱۰ روز گوساله پرست شدند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در زمان حضرت موسی(علیه السلام)، حضرت حدود ۱۰ روزی غایب شدند و نبودند، در همین چند روز کوتاه، تمام زر و زور و تزویر جمع شدند و مردم از خداپرستی به سمت گوساله پرستی آمدند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۳ خرداد) در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع کارکنان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: خرمشهر را اراده الهی از چنگ شیاطین جهانی آزاد کرد.

وی با بیان اینکه امروز دوست و دشمن در جهان وجود دارد، گفت: اگر در بحث دوست و دشمن مسئله را بفهمیم می بینیم که در عالم هستی تنها یک مبدا دوستی است و آن هم خداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دوستی که منشأ خدایی نداشته باشد معامله با خدا است، گفت: محبت پدر و مادر به فرزند و محبت اهل ایمان به مردم از مظهر محبت خدا به بنده است.

آیت الله عبادی افزود: محبت مومن به انسان همانند محبت خداوند بدون توقع و یک طرفه است و هرچه ایمان بالاتر باشد محبت شدیدتر است.

وی به محبت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نسبت به مردم اشاره کرد و اظهارداشت: پیامبر(صلی الله علیه وآله) با اینکه برخی از مردم دوران ایشان، به حضرت بی احترامی می کردند؛ اما ایشان مردم را دوست داشت و دلسوزشان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند چون بندگان خود را دوست دارد، دست آنها را در دست اولیای الهی قرار داده است، افزود: دوستی ائمه اطهار(علیهم السلام) و اولیای الهی با مردم دوست الهی است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه متاسفانه مردم با اولیای الهی و رهبران خود خوب رفتار نکردند، گفت: چنانچه مردم دوست واقعی خود را اشتباه بگیرند، همان خواهد شد که با اولیای الهی کردند.

وی با اشاره به اینکه صدای تهاجم فرهنگی و آژیر غارت فرهنگی را در ۲۰ سال قبل شنیدیم، گفت: آنچه در طول تاریخ از مصائب روزگار بوده است در همین اشتباه گرفتن دوست و دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همین خصوص به لزوم تبعیت مردم از ولی خدا و حرکت کردن در این مسیر اشاره و گفت: در زمان حضرت موسی(علیه السلام)، حضرت حدود ۱۰ روزی غایب شدند و نبودند، در همین چند روز کوتاه، تمام زر و زور و تزویر جمع شدند و مردم از خداپرستی به سمت گوساله پرستی آمدند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه هوای نفس و علایق دنیایی انسان ها را از خدا و ولی خدا دور می کند، گفت: خداوند در آخرت از مردم در خصوص کسانی را که به دوستی انتخاب کردند خواهد پرسید.

 منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *