خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی گلایه کرد: عرضه کالاهای مرغوب ایران با آرم خارجی در بازار / همایش ها کم شود

آیت الله عبادی گلایه کرد: عرضه کالاهای مرغوب ایران با آرم خارجی در بازار / همایش ها کم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گلایه از اینکه کالاهای مرغوب ایران با آرم خارجی در بازار عرضه می شوند، گفت: باید مچ کسانی که تولید و اشتغال داخلی را زیر سول می برند را بگیریم و این افراد محاکمه شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۳۱ فروردین) در همایش اقتصاد مقاومتی الزامات و راهکارهای آن در خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شعار سال جاری باید بر کار، تلاش و اجرا تاکید بسیاری شود.
وی با بیان اینکه چند سالی است که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی در مقابل دشمن تاکید می کنند، گفت: اقتصاد مانند ارتفاعات مشرف بر یک شهر است که برای جلوگیری از تصرف آن ارتفاعات، باید تمام نیروها متوجه آن باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقتصاد مانند جریان خون در بدن انسان است، افزود: اقتصاد نه تنها در سرنوشت ما بلکه در سرنوشت نسل های آینده دنیا تاثیرگذار است و نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.
آیت الله عبادی با توجه به اینکه امسال مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرده اند، ادامه داد: همه افراد ذیربط باید پاسخگو باشند و اگر مشکلی وجود دارد مجلس شورای اسلامی باید پاسخ بدهد و آن مشکل را برطرف کند.
وی با بیان اینکه برای اجراکردن اقتصاد مقاومتی نیاز به سرمایه گذاری در بخش تولید داخلی است، تصریح کرد: سرمایه گذاران و مدیرانی که باید به اقتصاد مقاومتی سامان بدهند کجا تشریف دارند؟ باید در صحنه حضور یابند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: مراجعاتی داریم که برخی افراد برای سرمایه گذاری آمادگی دارند اما در ابتدای کار با مشکلاتی رو برو می شوند و آن سرمایه گذاری که مراحل هفت خوان رستم را برای سرمایه گذاری طی می کند کار تولید او در یک مرحله ای متوقف می شود و هیچ کس پاسخگوی مشکل او نیست.
آیت الله عبادی با توجه به اینکه کالاهای مرغوب ایران با آرم خارجی در بازار عرضه می شوند، گفت: این موضوع می تواند یک نوع نفوذ باشد که جنس نامرغوب خارجی را به نام ایران به مردم عرضه می کنند؛ باید مچ کسانی که تولید و اشتغال داخلی را زیر سول می برند را بگیریم و باید این افراد محاکمه شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر قانون اصلاح شد و مدیران از جای خود حرکت کردند و به صحنه وارد شدند باید برای کالاهای تولید داخل یک بازار مناسب برای عرضه پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازار خارج مشتری کالاهای تولیدی ما در زمینه کشاورزی هستند، ادامه داد: اما متاسفانه می بینید که داد مردم در آمده است که چرا محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی و سیب درختی را در زمین خاک می کنند.
آیت الله عبادی ورود کالاهای قاچاق از طریق منابع رسمی بسیار است، افزود: ورود کالاهای قاچاق را خودی ها انجام می دهند و کالاهای خارجی بسیاری وارد کشور می شوند اما متاسفانه همه آن ها مورد کنترل قرار نمی گیرند و این یک نوع خیانت به ملت محسوب می شود و این چه بلایی است که بر سر مردم می آورند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش ها را کم کنیم و به دنبال راهی برای حل مشکلات اقتصادی باشیم و اگر این فرصت ها را از دست بدهیم در آینده بسیار افسوس خواهیم خورد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *