خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنر باید استعدادها را در جهت مختلف رشد دهد/ مکتب غرب سرگردانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنر باید استعدادها را در جهت مختلف رشد دهد/ مکتب غرب سرگردانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مکتب غرب، مکتب سرگردانی است و در این جهت با تهاجم و قتل و غارت دنیا را به سمت سرگردانی می برد،گفت: هنر باید استعدادها را در جهت مختلف رشد دهد و هنر اصیل در اسلام است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز(۱۹ فروردین) در دیدار با مديركل و اعضای محترم حوزه هنری استان اظهار کرد: خراسان جنوبی مفتخر است به فرزندان هنرمند خود که براساس ارزش های الهی و انسانی هنر را به آنچه در معنی آن گنجانده شده یعنی پرورش استعدادها به کار گرفتند و به جامعه عرضه می کنند.

 

وی با بیان اینکه عالم هستی یک کتاب است و هر کلمه آن در جای خودش قرار دارد و معنی آن را فهمیدن شرط اول است، افزود: مقدمه بر انواع موضوعات جهان شناسی صحیح است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مفهوم واقعی دو واژه غم و شادی اشاره کرد و گفت: انسان مسافر دیار هستی است و به سمت و سوی خدا می رود و این کمال است بنابراین هرچی موجب کمال شود قرب الی الله و باعث خوشحالی است و هر چه که انسان را سرگرم و مانع رسیدن انسان به کمال شود مایه عزا و غم است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه غرب و طاغوتیان از توجه به خویشتن بازمانده است، ادامه داد: غرب حوصله ندارد که برای نجات خود فکر کند و دانشمندان دهن پرکن غرب به این سرگردانی تصریح می کند.

 

به گفته وی لازمه این سرگردانی این است که غرب خود را به سرگرمی در می آورند از استعمال مواد الکلی و موادمخدر گرفته تا عشق های کاذب و انواع و اقسام مفاسد همه علامت سرگردانی است نه پیروزی و موفقیت و شادی.

 

کارهای کاذب مشکل غرب را حل نمی کند/ مکتب غرب سرگردانی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کارهای بدلی و کاذب مشکل غرب را حل نمی کند، عنوان کرد: جایگاه شادی و غم آن است که هر چه انسان به مقصد نزدیک شود برای هر قدمی که برمی دارد خوشحال است و به هر میزانی که از راه بازماند و فرصت عمر را با سرگرمی و خوشحالی کاذب بگذرد جای نگرانی است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مکتب غرب، مکتب سرگردانی است و در این جهت با تهاجم و قتل و غارت دنیا را به سمت سرگردانی می برد، بیان کرد: و این نه تنها هنر نیست بلکه ضدهنر است چرا که هنر باید استعدادها را در جهت مختلف رشد دهد و هنر اصیل در اسلام است.

 

وی هنر غرب را بدلی دانست و افزود: شهید آوینی ها و مطهری و بهشتی ها با هنر خود رشد اصیل انسانی را نشان دادند و آهنگ های موزون ارزشی در شادی و عزا و مارش های دفاع مقدس اصیل ترین هنر در نزد ما است که نتیجه میدانی آن پرورش استعدادها است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: حرکت برای رشد و کمال، عبودیت و بندگی خدا و اشعار و نمایش در جهت رشد بشر و به تصویر کشیدن آرمان های انسانی و حماسه های که خون را در رگ های هر انسانی برای نیل به مقصود به جوش می آورد، هنر است.

 

برخی آدم های بی سواد هر فسادی را به هنر ربط می دهند

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهید سید مرتضی آوینی پیش از آنکه به کمال برسد تا عمق مکتب های دیگر رفته و همیشه به دنبال تحقیق بود، گفت: هنر باید براساس کارشناسی باشد و شرط اول در هر امری کارشناسی به آن مبتنی بر جهان شناسی درست است که جایگاه هر چیز و انسان را بداند.

 

به گفته وی برخی آدم ها بی سواد و لاش خور به عنوان هنر غرب را مطرح می کنند و هر فسادی را به هنر ربط می دهند و این هنر ممکن است از نوع هالیوودی باشد، این عین بی هنری است چرا که غرب جهان را با بی هنری به آتش کشیده اما ایران اسلامی مفتخر به شخصیتهای چون شهید آوینی است که به کمال رسیدند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: جبهه نظامی امروز تبدیل به جبهه فرهنگی و هنری شده است.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *