خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکيد کرد: «تبیین قانون اساسی و مطالبه گری اجرای عدالت در جامعه» رسالت ائمه جمعه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکيد کرد: «تبیین قانون اساسی و مطالبه گری اجرای عدالت در جامعه» رسالت ائمه جمعه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تبیین قانون اساسی، فرمان نامه حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر و مطالبه گری اجرای عدالت در جامعه رسالت ائمه جمعه است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آيت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۲ فروردين) در دیدار با ائمه جمعه استان که به مناسبت روز جمهوری اسلامی و سالروز شهادت امام هادی(علیه السلام) برگزار شد، با بیان اینکه ائمه جمعه پیشوایان جامعه هستند، گفت: وظایف سنگینی بر دوش ائمه جمعه قرار دارد و جامعه نیازمند هدایت آنان است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه وجود رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) برپایه حق، عدل و علم است، اظهارداشت: ارادت به اهل بیت(علیه السلام) در دلهای مردم جهان وجود دارد و از مدح پیامبراسلام(صلي الله عليه و آله) چیزی فروگذار نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به روز جمهوری اسلامی، گفت: ۱۲ فروردین عید جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک سیستم بر پایه اسلام است، بیان کرد: این سیستم فرق می کند با آنچه که در گذشته بوده است.

 

وی افزود: در گذشته شیعیان بوده اند، ولی سیستم پادشاهی بوده است.

 

آيت الله عبادی افزود: جمهوری اسلامی ایران بعد از دوران امام علی(علیه السلام) و امام حسن مجتبی(علیه اسلام) اولین سیستمی‌است که براساس اسلام پایه گذاری شده است.

 

وی تأکید کرد: ما براساس وظایفی که داریم باید بر مناسبات این سیستم الهی حساس باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ترورها، جنگ‌های تحمیلی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی علیه کشور، اظهارکرد: دشمنان انقلاب اسلامی بدنبال براندازی نظام‌اند.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که پایگاه های امامت جمعه، قرارگاه مهمی در برابر تهاجمات بیگانه است، گفت: در حال حاضر آنچه که جریان کفر در جهت مسائل فرهنگی و اقتصادی و سایر موضوعات دنبال می کند افکار لیبرالی و اباحه گری می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار مهمترین رسالت ائمه جمعه را تبیین قانون اساسی و فرمان نامه حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) به مالک اشتر به مسئولین و مردم و همچنین مطالبه گری اجرای عدالت در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت: وظیفه تبیین و روشنگری از سوی ائمه جمه بسیار حائز اهمیت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *