خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: مشکل اصلی در بحث افزایش آمار طلاق در نوع فکر است

آیت الله عبادی: مشکل اصلی در بحث افزایش آمار طلاق در نوع فکر است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ایمان ما را گرفته اند و در مقابل به ما خودپرستی داده اند بنابراین باید دقت کرد که کاهش آمار طلاق نه با مشاوره و نه با دادگاه صرف کاهش پیدا می کند بلکه باید به دنبال تقویت ایمان باشیم.

ه گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز (۸ فروردین) در دیدار با مدیرکل و کارکنان بهزیستی خراسان جنوبی خطاب به آنها گفت: کار شما «کارکنان بهزیستی» کار مهمی است چرا که اهمیت آن در وجه تسمیه همین واژه «به زیستی» نیز گنجانده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی از مشکلات زیست انسانی نشات می گیرد، به افزایش آمار طلاق در سالهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مشاوره پیش، حین و بعد از ازدواج لازم است اما راه اصلی کاهش آمار طلاق، مشاوره صرف نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر اهمیت گرفتن مشاوره و مشورت کردن با دیگران تاکید کرد و گفت: هر کس از دیگران مشورت بگیرد در واقع از عقل و تجربه آنها استفاده کرده است.

 

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای علت و معلول است، تصریح کرد: مشکل اصلی در بحث افزایش آمار طلاق در نوع فکر است که نه با مشورت و نه با دادگاه درست می شود ولی در مقابل افراد راهکار خروج از مشکلات را در زندگی مشترک «دادگاه و طلاق» می دانند.

 

آیت الله عبادی با انتقاد از اینکه ایده ای به ما داده شده است که باید در زندگی رفاه داشته باشیم، گفت: کمال کاذب برای خود تعریف کرده و رفاه و سعادت را در خانه مجلل و ماشین و لباس تعریف می کنند؛ در واقع تصور می کند که همه چیز برای او است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند که برای رفاه خلق شده اند، تصریح کرد: ما برای خدمت رسانی به مردم که خود یک عبادت محسوب می شود خلق شده ایم.

 

وی افزود: از قدیم الایام گفته اند که زن و شوهر باید «غمخوار» یکدیگر باشند، اگر با این تفکر ازدواج بکنیم هیچ گاه مشکلات انسان را از پای در نمی آورد و سختی ها او را متزلزل نمی کند و در واقع این یک فکر سالم، الهی و انسانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه امروز برخی از افراد درصدد گره گشایی از مشکلات دیگران نیستند و تنها به رفاه خود می اندیشند، درحالی که متوجه نیستیم که چه چیزی را از دست داده ایم و به چه گرفته ایم و در واقع چه معامله ای بدی انجام داده ایم؟

 

آیت الله عبادی خاطرنشان کرد: ایمان ما را گرفته اند و در مقابل به ما خودپرستی داده اند بنابراین باید دقت کرد که کاهش آمار طلاق نه با مشاوره و نه با دادگاه صرف کاهش پیدا می کند بلکه باید به دنبال تقویت ایمان باشیم.

 

علی عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی هم در این جلسه از اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج در استان خبر داد و گفت: این طرح از امسال در خراسان جنوبی اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به افزایش آمار طلاق در سالهای اخیر گفت: متاسفانه طلاق به دلیل انتخاب ناصحیح توسط جوانان رو به افزایش است که تلاش می شود با مشاوره و استفاده از کارشناسان زبده،‌کاهش پیدا کند.

منبع : خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *