خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ابوذر غفاری؛ نمونه کامل مهندسی خشم/ ایستادگی در مقابل ظالمان بزرگترین عبادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ابوذر غفاری؛ نمونه کامل مهندسی خشم/ ایستادگی در مقابل ظالمان بزرگترین عبادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان می تواند با مدیریت صحیح خشم، شهوت و احساسات را کنترل و در جای مناسب از آن استفاده کند،گفت: ابوذر غفاری یک نمونه کامل از کنترل خشم و استفاده درست از آن در مقابل ظالم است. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۵ اسفند) در جمع طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به اینکه امام علی(علیه السلام) می فرمایند «بهترین سیاست عدل است»، افزود: بهترین راه خودسازی اجرای عدالت و عدل است.

وی با اشاره به اینکه در این عالم هیچ هنری بالاتر از خودسازی نیست، افزود: فلسفه وجودی این عالم اصلاح خلق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مکتب انبیاء که به مکتب اهل بیت(علیه السلام) خلاصه می شود و به مکتب عدلیه معروف است دیگاهش نظام احسن است، گفت: در مکتب عدلیه خشم و شهوت و احساسات باید مهندسی و کنترل شود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه با کنترل خشم، شهوت و غضب و استفاده درست از آن می توان حتی اینها را به حسنه تبدیل کرد، اظهارداشت: می توان با بکارگیری خشم علیه ظالم و ستمگران از آن فضیلت ساخت، جایی که ظلم و ظالم وجود دارد، خشم زیبا است.

وی با بیان اینکه ایستادگی در مقابل ظالمان و ستمگران از بزرگترین عبادات است، گفت: اجر این مهم حتی از اجر امر به معروف و نهی از منکر هم بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان می تواند با مدیریت و مهندسی صحیح خشم و شهوت و احساسات را کنترل و در جای مناسب از آن استفاده کند،گفت: ابوذر غفاری یک نمونه کامل از کنترل خشم و استفاده درست از آن در مقابل ظالم است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه عالی ترین زیبایی ها را می توانیم به دست خودمان بسازیم، گفت: حضرت امام راحل را نمونه کامل اخلاق مداری بودند؛ به طوری که بسیاری از شخصیت های بزرگ دنیا آرزوی یک بار دیدن ایشان از نزدیک را داشتند.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *