خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: عمل نکردن به قانون اساسی سبب دست درازی پیش دیگران می‌شود/ اگر نخبگان امور کشور را دست بگیرند به ثروت سرشاری دست می‌یابیم

آیت‌الله عبادی: عمل نکردن به قانون اساسی سبب دست درازی پیش دیگران می‌شود/ اگر نخبگان امور کشور را دست بگیرند به ثروت سرشاری دست می‌یابیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیران نخبه‌‌پرور در استان گفت: اگر کارها براساس علم و ایمان پیش می‌رفت و به قانون اساسی عادلانه عمل می‌کردیم هیچوقت کار به جایی نمی‌رسید که پیش کسی دست دراز کنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با کارکنان بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی، اظهار داشت: هرچند که خداوند در جای جای زمین استعدادها و معادنی را برای نیاز بشر آفریده است اما قبل از آفریده شدن این معادن خود انسان را به‌گونه‌ای آفریده که یک نوع معدن است.

وی بر لزوم استخراج استعدادهای استان‌ها تأکید کرد و افزود:‌ باید نخبگانی باشند که زوایای این استعدادها را شکوفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی معادن را از مهم‌ترین استعدادهای این سرزمین دانست که به صورت مواد خام استخراج و به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود و گفت: در وهله اول باید خود انسان فرآوری شود که این امر نیازمند صنایع تبدیلی است.

عبادی با اشاره به اینکه انسان‌های با استعداد باید پرورش یابند، خطاب به کارکنان بنیاد ملی نخبگان متذکر شد: باید در مرحله اول انسان‌هایی که دارای استعداد و همانند مواد خام هستند را شناسایی کنید.

وی تاکید کرد: انسان بدون یافته‌های علمی دقیق به هیچ چیز نمی‌تواند دست یابد و موجودی است که از طریق علم می‌تواند شکوفا شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در احادیث انبیا به علم و ایمان توصیه شده است، یادآور شد: علم بدون ایمان کارآمد نیست و گاهی ممکن است مضر واقع شود.

عبادی با اشاره به اینکه متدین‌های بی‌علم در قالب‌های مختلف مانند داعش، تکفیر و طالبان برای بشر دردسرساز هستند، ادامه داد: علم بدون ایمان یا ایمان بدون علم کارآمدی ندارد.

وی خطاب به کارکنان بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: شما مشکلات کمی ندارید که باید این مشکلات از پیش پا برداشته شود و این اقدام نیز نیازمند کار کارشناسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیران نخبه‌پرور گفت: استفاده از توان خیران و ایجاد مرکز یک راه است ولی اگر کارها بر اساس علم و ایمان پیش می‌رفت و به قانون اساسی عادلانه عمل می‌کردیم هیچوقت کار به جایی نمی‌رسید که دست پیش کسی دراز کنیم.

عبادی ایران را کشور پردرآمد و دارای ذخایر ارزشمند دانست و تصریح کرد: در این کشور نباید کار به جایی برسد که به دنبال اشخاص و افراد برویم در صورتی که این اشخاص در جای خود هم باید باشند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان ذخایر کشور و ثروت‌های ملی هستند، خاطرنشان کرد: اگر روزی چشم باز کنیم که نخبگان امور کشور را در دست گرفته‌اند به ثروت سرشاری دست یافته‌ایم ولی این هدف موانع زیاد است.

منبع: خبرگزاری فارس

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *