خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: استعداد سرودن شعر فقط در زیبایی های لفظی خلاصه نشود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: استعداد سرودن شعر فقط در زیبایی های لفظی خلاصه نشود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرودن شعر ابزار هنری است که خداوند به بندگانش عطا کرده است، افزود: حیف است که استعداد سرودن شعر صرفا در زیبایی های لفظی خلاصه شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۸ اسفند) در افتتاحیه جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه خداوند به شعرا استعداد سرودن شعر را داده است، اظهار داشت: در روایات آمده است که استعداد شعر گفتن از مسائلی است که از زیر عرش الهی نشات می گیرد.

 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه سرودن شعر ابزار هنری است که خداوند به بندگانش عطا کرده است، افزود: حیف است که استعداد سرودن شعر صرفا در زیبایی های لفظی خلاصه شود.

 
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه شعر باید برای نوع بشر کارساز باشد، ادامه داد: شعر باید در جهت نابودی و مقابله با باطل به کار برده شود و شاعر شعر خود را در جهت انتقال پیام اجرای عدل به کار ببرید.

 
خلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند هم در این مراسم اظهار داشت: جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی به همت و حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم برگزار می شود.

 
وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه معین و دانشگاه ناظر مطرح شده است، افزود: دانشگاه ناظر به این معنا است که تمام فعالیت ها اعم از خصوصی و غیرخصوصی زیر نظر این دانشگاه قرار می گیرد.

 
رییس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه وظیفه دانشگاه فقط آموزش و پژوهش نیست، گفت: در منطقه ای فرهنگی و دانشگاهی قرار داریم و خراسان جنوبی یک استان امن و بدون درگیری است که این حاکی از فرهنگی بودن آن است.

 
خلیلی خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه ها بتوانند در زمینه ترویج فرهنگ رضوی نقش موثری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *