خانه / متن بیانات / بیانات آیت الله عبادی در دیدار با شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین شهر فردوس

بیانات آیت الله عبادی در دیدار با شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین شهر فردوس

مشروح کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین شهر فردوس در مورخه ۹۵/۰۸/۱۰شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام به امام زمان و درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه ی اهل ایمان بزرگداشت آخرین روزهای محرم الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر بزرگداشت شهید عزیز آقای حسین فهمیده شهدای دانش آموز شهدای دانشجو و هفته ی مبارزه با استکبار جهانی

خیر مقدم خیلی خوش آمدید زحمت کشیده اید متشکرم از فرمایشات شما استفاده کردم

فرمایشاتی که فرمودید البته همانطور که خودتان هم اشاره فرموده اید، مشکلات تقریبا کل کشور و بعضی هم که مشکلات کل استان ما است، در گذشته هم که به مناسبتی مسئولین تشریف آوردند و از نزدیک آنها را دیدم عین این فرمایشات و یا مشابه این را مسئولین تذکر دادند به هر حال تا جایی که می توانند باید تلاش کنند، و همه ی ما باید تلاش کنیم این ها خواسته هایی است ضمن این که حوائج مردم منطقه است اما حل مشکلات کشوری هم در همین ها است، اگر بی تفاوتی باشد نسبت به منطقه که حالت کویری دارد، در ذات خودش و سال های متمادی هم شده است که نزولات آسمانی هم کمتر شده است، اگر جایگزین آن از جهت صنایع سبک در روستا ها نباشد، پشتیبانی های به موقع نباشد، بالاخره از آن مقدار کاری که مردم به صورت طبیعی از کشاورزی مختصرشان و یا دام مختصرشان نشود خب این تنها مشکل مردم نیست مشکل دولت هم است.

دولت باید به فکر باشد که اگر یک روستایی مهاجرت می کند، چه مشکلاتی در شهر به وجود می آید؟! چه مشکلاتی در سطح استان پیش می آید؟! چه مسائلی از نظر امنیتی پیش می آید؟! این ها هست دیگر به هر حال فرمایشات شما فرمایشات معقولی است، که به هر حال هم قبلا تذکر دادیم، هم این ها را پیگیری می کنیم، و به هر حال هم به نفع مردم است و هم به نفع دولت و و هم به نفع امنیت و اقتصاد و هم به نفع بسیاری از مسائل اجتماعی است.

مردم وقتی در معتر اصلی خود زندگی می کنند، ذاتاً از یک شخصیتی برخوردار هستند دست به هر کاری نمی زنند اما وقتی حاشیه نشینی شهرها را انتخاب می کنند اولین چیزی که آسیب می خورد فرهنگ شما است، و خب خراسان جنوبی که قبل ها خب به اکثر این قضیه به اصطلاح جنوب خراسان گفته می شد، بله جنوب خراسان گفته می شد، و من با توجه به این که در مرکز آموزش خدمت می کردم، و تقریبا از همه کشور برای آموزش سرباز می آمد، وقتی از جنوب خراسان سرباز می آمد، که این منطقه ها را شامل می شود، از کاشمر بگیر کلا از فردوس و طبس و بشرویه و این منطقه ها تقریباً برای ما و همکاران ما مخصوص بود که این ها به هرحال متفاوت هستند، با دیگران فرهنگ و شخصیت و دیانت و تعهد و این هایی که دارند این خیلی سرمایه بزرگی است، که ما بگذاریم این را باد ببرد.

البته و صد البته شرایط امروز از جهت فرهنگی شرایط سختی شده است، این دنیای امروز که شده دنیای ارتباطات مسلم خیرات و برکاتی داشته است، اما آسیب های فروانی هم دارد دیگر با همه ی خوبی هایی که در ابزار امروز است اما نمی شود آسیب های فرهنگی و اجتماعی اش را ندیده گرفت، در گذشته ها که البته خود مردم بودند که حافظ فرهنگ خود بودند، و الا از آن گذشته های دور که خلفای بنی امیه و بنی مروان و بنی عباس آنها که به فکر مردم نبودند، خود مردم بودند ارزش های دینی برای آنها مهم بوده است، فرهنگ خود را حفظ می کردند، در صد سال شاید یک درصد مثلاً تغییر یا آسیبی برجهت فرهنگی آنها وارد می شده است، اما الان آن نیست الان باید هر ده سالش را حساب کرد.

چه خبر است؟ بنابراین آنچه که شما فرمودید تنها یک خاصیت و ارزش ندارد، از جهات مختلف مسائلی است که باید پشتیبانی شود بسیار معقول است، و یادآوری آن لازم است یعنی با این که یاد آوری فرمودید، فرض کنید اگر چند نوبت دیگر همدیگر را ببینیم باز یاد آوری کنید؛ خوب است چون دغدغه اصلی باید روی این ها باشد؛ ما علت داریم و معلول داریم؛ همیشه علت ها را بپایید سبب ها را بپایید؛ اگر سبب ها را ما سامان بدهیم؛ مسبب ها خود به خود همراه آن است. امیدواریم که آنچه که خیر مردم و فرهنگ و اقتصاد مردم باشد آداب اجتماعی مردم باشد به هر حال بتوانیم در این جهت قدمی برداریم.

و متقابلا بنده هم از همه ی مردم و مسئولین همکاری می طلبیم, که در این جهت همه با هم همکاری کنیم، بر شما هم دعا می کنم از زحمتی که کشیده اید و تشریف آوردید تشکر می کنم سلام و عرض بنده را به آقایانی که پیام سلام دادند و باقی دارالایمان فردوس برسانید توفیق می خواهم که انشاالله بنا به برنامه ریزی که شده است بنده هم به زیارت شما و مردم نائل شوم امیدوارم آنچه که خیر باشد پیش آید.

برای شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و طول عمر عزت رهبر فرزانه انقلاب و همه ی خدمتگزاران به نظام جمهوری اسلامی ایران اجماعاً صلوات

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *