خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان از تعطیلی کارخانه ها و بیکاری احساس درد کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان از تعطیلی کارخانه ها و بیکاری احساس درد کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولانی که باید به بیکاری و ایجاد اشتغال توجه داشته باشند باید بیشتر احساس درد کنند تا کارخانه ها تعطیل نشود و بیکاری در جامعه نباشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز ( ۱۴ اسفند) در دیدار با رئیس سازمان زندان های کشور و جمعی از مسئولان قضائی استان، اظهار کرد: هر درصدی از اقدامات تربیتی و اصلاحی زندان ها قابل تقدیر است اما آرمان، انجام صد درصدی تمام این امور است.

 

وی با اشاره به اینکه تخلف، گناه و سرکشی بدترین ظلمی است که فرد به خودش می کند، افزود: گناه نوعی بیماری است که شخص از نظر دل و روان بیمار است و چون این فرد حلقه ای از جامعه است بنابراین جامعه نیز از وجود این بیمار رنج می برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیماری جرم و گناه همواره قابل توسعه است، گفت: برای اینکه انواع و اقسام بیماری اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی مجرمان به دیگران کمتر آسیب برساند باید (مجرم) نگهداری شوند.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه بازتاب تنبیه خاص بعضی از جرم ها در جامعه بازدارنده است، تصریح کرد: اما این تنبیه هدف نیست و ابزار بازدارنده است چرا که هدف اصلی این است که بیمار و فاسد، درمان و صالح شود.

 

وی جایگاه زندان در جمهوری اسلامی را تربیتی و اصلاحی دانست و ادامه داد: زندان های ایران برخلاف زندان های مخوف و پنهان در کشورهای دیگر، افراد فاسد را صالح می کند و گناهکار را تائب و بی ایمان را باایمان می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی تلاش دارد جامعه را فاسد کند، گفت: بسیاری از عواملی که فرزندان و افراد جامعه را به گمراهی می کشد از بیکاری است.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: مسئولانی که باید به بیکاری و ایجاد اشتغال توجه داشته باشند باید بیشتر احساس درد کنند تا کارخانه ها تعطیل نشود و بیکاری در جامعه نباشد.

 

وی افزود: باید شیوه ها ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نه به لفظ بلکه به عمل امیدوارکننده باشد اما متاسفانه اینگونه نیست بنابراین لازمه بیکاری هنجارشکنی است که نتیجه آن زندان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در زندان ها یادگیری مهارت شغلی همراه با ایده های خودکفایی و خودباوری باشد، گفت: در این راستا وقتی فرد به جامعه برمی گردد به عنوان نیروی باتجربه دیگر به دنبال گناه و جرم نمی رود چرا که به لحاظ اشتغال به خود متکی است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: زندان از ظرفیت هایی است که مسئولان سازمان زندان ها پدرانه به آنان خدمات آموزشی و اصلاحی می دهند.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *