خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علمی که همراه با ناخالصی باشد، علم متعفن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علمی که همراه با ناخالصی باشد، علم متعفن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علم و عمل باید همراه با اخلاص باشد، اگر در علم ناخالصی وارد شود سبب ایجاد علم متعفن خواهد شد و علم همراه با ناخالصی مضر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۹ اسفند) در دیدار با جمعی از فعالان امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان باید در این عالم انسانیت را کسب کند، اظهار داشت: سیر الی الله کاری است که باید در این دنیا انجام دهیم و انسانیت انسان ها در این عالم شکل می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه انسانیت مانند یک بذر در دل انسان است، تصریح کرد: این بذر انسانیت در شرایطی جوانه می زند؛ تنها جوانه زدن کافی نیست بلکه باید به مرحله شکوفا شدن برسد تا به یک بوته گل تبدیل شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه حیات به معنای علم است، افزود: انسان حیات دارد به این معنا که حیاتش به عقل او وابسته است و عقلی که در چارچوب هوای نفسانی باشد کاری از آن ساخته نیست و با علم حیات عقل تحقق پیدا می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه عملی زنده است که علم بر حقیقت آن عمل جلوه پیدا کرده است، ادامه داد: عمل و علم باید همراه با اخلاص باشد و اگر در علم ناخالصی وارد شود سبب ایجاد علم متعفن خواهد شد و علم همراه با ناخالصی مضر است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر قبل از انقلاب اسلامی در جهت مسائل فرهنگی کار می کردند، افزود: این شهیدان در جهت سلامت جامعه اسلامی در آموزش و پرورش فعالیت می کردند و کسانی وارد شدند که در پرورش و تربیت دانش آموزان را بستند و ناخالصی در علم همین است.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: بکوشید تا این امانت مردمی را به خوبی نگهداری کنید و کار شما با روان انسان مرتبط است و اگر یک فرد را احیا کنید مانند این است که همه هستی را احیا کرده اید

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *