خانه / متن بیانات / بیانات آیت الله عبادی در دیدار با مسئولین، طلاب و نخبگان فردوس

بیانات آیت الله عبادی در دیدار با مسئولین، طلاب و نخبگان فردوس

مشروح کامل سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با مسئولین، طلاب و نخبگان فردوس در مورخه ۹۵/۰۸/۳۰به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى آلِهِ آلِ اللَّهِ وَ اللَّعْنُ الدَّائِمُ عَلَى اعدائهم اعداء الله

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به محضر شما عزیزان و همه ی اهل ایمان.

عرض تسلیت اربعین حسینی بسیار تشکر می کنم از عنایتی که فرمودید شهر دارالمومنین فردوس، انشاالله به جمعیت شهر ملحق می شویم، عزیزان و مسئولانی که زحمت کشیده اند و تشریف آورده اند و مهمان نوازی کردند از همه مخصوصا  حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا بابایی که ذره پروری فرمودند عرض تشکر دارم . (اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ، أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَسَالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَدًا رَابِيًا  وَمِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغَاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتَاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذَلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ  فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاءً  وَأَمَّا مَا يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ/۱۷ رعد).

در حالی که در این عالم تضاد میان انواع بشر چه در گذشته و چه در امروز تضاد وجود دارد و نتیجه ی آن جنگ و درگیری و تناضع بقا . آنچه که به نظر عموم و عام جلوه می کند قالباً در قالب پیروزی های میدانی فیزیکی است در تصرف های آب و خاک در نیروهای برتر مادی در قتل کشتار و نحو این را عوام معمولاً شانس پیروزی می داند، اما حقیقت مطلب این نیست بله به صورت نسبی چنین چیزی هست اما حقیقت مطلب بر اساس حق وباطل سنجیده می شود نه در میدان فیزیکی.

علم با جهل ،عقل  با سفاهت ،عدل با ظلم و از این قبیل با هم درگیری دارند در اینجا کثرت جمعیت و غلبه ی فیزیکی و تصرف آب و خاک مطرح نیست، بلکه حق در طبیعت خود بر باطل پیروز است و الا اینکه آن که قاتل باشد اهل باطل باشد بر او پیروزی رقم نمی زند پیروزی با حق است ،عدل به طور طبیعی بر ظلم قالب است و پیروز است و الا این که اهل عدل مظلوم واقع شوند و قتل النحو شوند علم بر جهل قالب است و الا این که همه ی دنیا جاهل باشند،باشند اما این جمعیت پیروزی نمی آورد، علم بر جهل پیروز است ، عقل بر سفاهت پیروز است، ولکن این که همه ی مردم سفیه شوند اگر یک لقمان حکیم باشد پیروز میدان همان یک نفر است نه جمعیت های میلیاردی؛ بنابراین در تمثیلی که در این آیه ی کریمه آمده است عنایت می فرمایید که در سیلابی که را می افتد آب دیده نمی شود از بس خاک و خار و خاشاک وکف و… این ها بالای آب را گرفتند آب دیده نمی شود ،در کوره هایی که در آن فلز مذاب است که از آن وسایل زینتی که از آن طلای ناب بسازند آن سوخته ها و اجرام زاید بالای طلا دیده نمی شود ،خب نشود. و آن که می ماند و مایه ی حیات می شود آب است آن که می ماند و زینت افزا است طلاست نه آن کف و ضایعاتی که بالای آن است.

وشما در جنبه ی میدانی و مخصوصا این حقیقت را در اربعین حسینی (علیه السلام) مشاهده می کنید، هزار و چهارصد سال از این قضیه می گذرد خب پیروز میدان کیست؟ آیا ستم گران پیروز هستند؟! اینطور نیست، آن کسی که اندیشه ها را تصرف می کند ،آن کسی که دل های عدالت خواه را تصرف می کند، آن کسی که مغز های متفکر را جذب می کند، حسین (علیه السلام) است، و شما عنایت دارید که امروز بیش از بیست میلیون جمعیت در کربلا هستند و از حدود بیست کشور این ها جمع شده اند و در این خلاصه نمی شود در همه ی شهر های ایران اسلامی و بسیاری از شهر ها در کشور های دیگر آن هایی که نتوانستند در اربعین به کربلا مشرف شوند، اما به عشق امام حسین (علیه السلام)  راهپیمایی می کنند در عین حال که برای آن ها هزینه دارد، شما مشاهده می کنید در سال گذشته در نیجریه با اندیشه های صلفی گری و وهابی گری و نوکری آمریکا و اسرائیل به راه پیمایان دلباخته امام حسین (علیه السلام)  هجوم بردند جمعیت زیادی را کشتند و آتش زدند ،آیت الله زکزاکی را تا پای مرگ و شهادت اذیت کردند و شکنجه کردند و یک سال هم ایشان را بازداشت کردند، چرا؟ که دیگر از این کارها نکنند.

امسال هم راه افتادند و صد شهید دیگر به آن ها اضافه کردند و این ها مسائل ای است که در تاریخ تکرار شده است این ها آخر صف هستند بنی امیه و بنی مروان چه کردند؟ نتیجه ی آن چه شد؟ بعضی بنی عباس بدتر از بنی امیه متوکل عباسی چه کرد و نتیجه ی آن چه شد؟!  او حتی اقدام کرد که این زمین را شخم بزند آب بیاورد ابررا مه بکند و اصولا نامی از حسین (علیه السلام)  نماند برنامه ی او این بود دیگر ،چه شد؟ و همچنین  جریاناتی که پنهان یا آشکار در صدد محو این نور مقدس بودند در زمان معاصر ما صدام آمد، صدام چه کرد ؟ او دامادش که اسم او هم حسین بود کنار صحن امام حسین (علیه السلام)  گفت تو هم حسین منم حسین بجنگ تا بجنگیم و به گنبد مطهر هم جسارت کردند اما در فاصله کمی همان کسی که این حرف را گفت : در حال که او را روی ویلچر آورده بودند داخل صحن از حسین (علیه السلام)  عذرخواهی کرد.

امروز هم می بینید که دنیای کفر و شرک و ظلم و بی عدالتی چه می کند نتیجه ی آن چه خواهد شد آیا باطل بر حق قالب خواهد شد!؟ آیا ظلم قالب خواهد شد برعدل!؟ آیا علم قالب خواهد شد بر جهل!؟ آیا سفاهت بر عقل پیروز خواهد شد!؟ هرگز چنین نیست. آری توطئه هایی که امروز علیه اسلام و مسلمین و خاندان اهل بیت می شود توطئه های عظیمی است و صد البته علاج این ها در بصیرت و هوشیاری است.

ریشه ی این جنگ ها و درگیری ها در این قضیه رقم میخورد که میزان بصیرت زیرا اصل این درگیری و جنگ میان حق و باطل است و جلوه های ظاهری صرفا! پیرایه ی آن است.

آقا در سال ۹۴ یک رمزی را در پیروزی که مهم ترین پیام به ما دادند، که گوش ما چه اندازه شنوا باشد،  معمولا به بنا به حدیثی که در جهاد اصغر و اکبر گفته می شود مردم آشنا بودند که جهاداکبر جهاد با نفس است و جهاد در صحنه های میدان فیزیکی جهاد اصغر است اما آنچه که در بیان آقا آمد و مارا ارشاد فرمودند پیروزی که به وسیله خود ما رقم بخورد در حالی که بی هزینه ترین موفقیت باشد چون در جنگ هایی که حاصل می شود خیلی باید هزینه کرد و شهید داد و رنج کشید تا اینکه سرزمینی که دشمن گرفته است از دستش در آورد شهدای عظیمی که ما در این راه دادیم کم نیست.

اما در این نوع جهاد که فرمایش آقا و مستندش قرآن کریم است و تعبیر آن هم در قرآن به عنوان جهاد کبیر شده هیچ هزینه ای ندارد نمی خواهد یک فشنگ مصرف کنید و نمی خواهد یک بینی خونی بشود در عین حال پیروزی حاصل شود، چطور؟ می شود این چنین پیروزی؟  خیلی هم خوب می شود،( فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا/۵۲ فرقان) این که دشمن پررو و طلبکار در آمده است، این که اصولا دشمن طمع در حمله و هجوم می کند و همواره از آنچه که روی میز دارد ما را تهدید می کند، گزینه های نظامی این ها می دانید رمز اصلی آن چه است؟ رمز اصلی آن این است که وقتی مطالعه می کند ،کارشناسی می کند می بیند بسیاری تحت نفوذ او هستند حالا چه از بعضی مردم چه از بعضی مسئولین؛ بنابراین طمع می کند اگر روزی ما با تدبیر و بصیرت این نفوذ را کلا قطع کردیم و به تعبیر قرآن کریم به هیچ نحو از تئوری ها از خواسته ها نقشه های راه او پیروی نکردیم حالا چه در فرهنگ چه در اقتصاد چه در سیاست و… اگر ما از آن ها تبعیت نکنیم آنها هرگز از ما طمع نمی کنند اگر ما از آن ها تبعیت نکنیم آن ها تهدید هم نمی توانند ما را بکنند اگر همه یک حرف بزنیم بر اساس دین خود بر اساس مکتب و قانون اساسی خود و بر اساس نقشه رهبر معظم انقلابمان نوبت نمی رسد که آنها مارا تهدید کنند، همه یک حرف بزنیم یک جمله از امام هست که ترکیبی بود معمولا ما این جمله را نصفه بیان می کنیم امام فرمود: “آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگر شما همه باهم باشید”، ببینید جمله امام این بود. اما ما فقط نصف این قضیه را می گیریم امام فرمود: “او هیچ غلطی نمی تواند بکند در صورتی که شما همه باهم باشید”

با هم بودند، یعنی چه؟ یعنی همه پابند قانون عقل باشیم، پابند قانون دین باشیم، پابند قانون اساسی و رهنمود های رهبر خود باشیم اگر همه وحدت کلمه داشته باشیم دشمن جرات نمی کند که در ما طمع کند بنابراین مشکل اصلی خود ما هستیم، من بارها این تمثیل که واقعیت هم هست عرض کردم، که کشور همسایه ی ما افغانستان مرکز تولید مواد مخدر صنعتی و طبیعی است، خب ظاهرش این است که باید برای ما دردسر داشته باشد ظاهرش این است دیگر هر ظاهری باطنی هم دارد باطنش آن است که اگر در میان جامعه ی ما دو صنف قاچاق فروش و معتاد اگر این دو نباشد به ما هیچ ضرری ندارد چیکار می کند پس مشکل مال کیست؟ مشکل مال ماست. او هر چه است باشد اگر ما معتاد و قاچاق فروش نداشته باشیم او به ما ضرری ندارد ،درسته؟

مسائل سیاسی ما هم همینطور است، اگر ما تبعیت از آن ها نکنیم آن ها زمین گیر هستند اگر در میان ما کسانی نباشند که در مسائل اقتصادی با آنها هم سو باشد از آن ها هیچ کاری ساخته نیست.

در مسائل فرهنگی اگر کسانی نباشند که به ساز آن ها برقصند ما مشکلی نداریم، چه مشکلی داریم .

و جهاد اکبر یعنی این که بصیرت داشته باشیم و از دشمن پیروی نکنیم به حرف دشمن گوش فرا نداریم در زندگی و لباس خود و اطوار خود در سیاست و اقتصاد و فرهنگ  و مسائل اجتماعی خودمان از دشمن فاصله بگیریم این می شود جهاد کبیر(وفقنا الله و ایاکم لما یحب ویرضی و نعوذُ بالله من شرورِ أنفسنا ومن سيئاتِ أعمالنا) برای شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا طول عمر و عزت رهبر فرزانه انقلاب اجماعاً صلوات

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *