خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تهاجم فرهنگی، خطرناکترین جنگ دشمن/ همه امور بر مسائل فرهنگی متکی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تهاجم فرهنگی، خطرناکترین جنگ دشمن/ همه امور بر مسائل فرهنگی متکی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر فرهنگ یک قوم از بین برود دیگر قابل بازسازی نیست به این دلیل که آن قوم دیگر ماهیت و هویتی ندارد؛ تمامی امور متاثر از مسائل فرهنگی هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲ اسفند) در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: اسلام ریشه و اساس نظام جمهوری اسلامی است و نوع پیاده کردن اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه قانون اساسی ایران بر اساس اسلام نوشته شده است، گفت: ایران پیشرفته ترین قانون اساسی را در دنیا را دارد؛ یکی از زوایای اصلی قانون اساسی ایران مردم سالاری است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اساس قانون بر پایه صداقت است، افزود: برخی از اوقات در انتخابات جریان های غیرصداقتی مشاهده می کنیم در صورتی که مردم بر اساس صداقت در انتخابات شرکت می کنند و رای می دهند.

 

آیت الله عبادی با توجه به اینکه مردم روستاها خودشان بر اساس قوانین فرد آگاه تر، صادق تر و متعهد تر را انتخاب می کنند، تصریح کرد: این فردی که انتخاب می شود آقابالا سر نیست بلکه به عنوان خدمت گذار انتخاب شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به نیازهای روزمره مردم توجه داشته باشیم، اظهار داشت: به گونه ای بر امور نظارت داشته باشید که در چند سال آینده سبب ایجاد رفاه برای مردم شود و امروز با انفجار اطلاعاتی که در دنیا است می توانیم از هر نوع تجربه ای استفاده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه امور تحت تاثیر یک نوع فرهنگ هستند، گفت: انسان اصولا یک انسان فرهنگی است و بر اساس فرهنگش کاری را انجام می دهد و همه امور ما متکی بر مسائل فرهنگی است.
آیت الله عبادی با توجه به اینکه امروز میان مکتب اسلام و مکتب استکبار جنگ وجود دارد، تصریح کرد: خطرناکترین جنگ دشمن جنگ نرم، روانی و تهاجم فرهنگی است که اگر بیدار و با بصیرت نباشیم از این جنگ نرم آسیب های غیرقابل بازسازی خواهیم دید.

 

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی بسیار اهمیت دارد، افزود: اگر فرهنگ یک قوم از بین برود دیگر قابل بازسازی نیست به این دلیل که آن قوم دیگر ماهیت و هویتی ندارد؛ تمامی امور تحت شعاع مسائل فرهنگی هستند.

 

رضا زنگویی هم در این دیدار گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد شورای شهر است که طی این تصمیم امور شهرها به خود مردم واگذار می شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی شورای اسلامی شهر بیرجند مدیریت واحد شهری است، گفت: شورای شهر از ابتدای شکل گیری تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و باید برای رسیدن به هدف اصلی خود تلاش کند.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به اقدامات چهارساله شورای اسلامی بیرجند اشاره کرد و افزود: طی این چهار سال ۲۰۵ جلسه برگزار شد که ۶۶۱ مصوبه در زمینه های مختلف فرهنگی، حقوقی، ورزشی، عمران و بهداشت داشته است.
زنگویی با توجه به اینکه کمیسیون های شش گانه این شورا بسیار فعال بوده اند، ادامه داد: طی این دوره کمیسیون حقوقی نیز تشکیل شدکه نقطه قوتی برای در نظر گرفتن موارد قانونی شهر است.
وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته افزایشی در بودجه شهرداری نداشتیم، بیان کرد: بودجه شهرداری از جیب مردم تامین می شود و در شهری مانند بیرجند با توجه به شرایط خاص آن شاهد گردش مالی زیادی نیستیم.

 

به گفته وی شهرداری یک مجموعه پویا است و چه خوب بود که وزارت کشور برای برخی از شهرداری ها از جمله شهرداری بیرجند ردیف بودجه ای را در نظر می گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه مشکلات زیادی در بیرجند وجود دارد، ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات و مطالبات مردمی، انتقال صنوف آلاینده از خیابان عدل بیرجند است.
زنگویی با توجه به اینکه یکی دیگر از مشکلات مردمی تامین زیرساخت ها و آسفالت های منطقه مهر شهر است، گفت: بسیاری از این زیر ساخت ها در مهرشهر کامل نشده است و تسریع مشکلات این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *