خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علم به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد/ انسان گمشده خود است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: علم به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد/ انسان گمشده خود است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علم به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد، گفت: از لوازم خود فراموشی این است که علم هیچ تعهدی ندارد و به قانون و عقل و دین پایبند نیست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۴ بهمن) در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد بیرجند و جمعی از دانشجویان بسیجی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تهنیت دهه فجر انقلاب اسلامی که نقطه عطفش حضور استثنایی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود، اظهار کرد: امرور انسان گمشده خود است و در روایات آمده که تعجب است که انسان شیء را گم می کند به دنبال آن می چرخد اما خودش را گم کرده اما نسبت به آن بی تفاوت است.

وی با بیان اینکه بشر و انسان به دلیل پیروی و پرستش هوای نفسانی خودش را گم می کند، افزود: انسان امروز دنبال تعدی، ظلم و ستم و تجاوز و پلیدی است که امیدواریم دانشجویان و حوزویان انسان را به معنای صحیحش به دنیایی که خود را گم کرده هدایت کنند چرا که هیچ خدمتی از این مهم بالاتر نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علم مسئله ای ضروری و اجتناب ناپذیر برای انسان است، گفت: انسان بدون تعلم و فراگیری هیچ نمی داند چرا که سیستم خلقت این گونه است که همه چیز را یاد می گیرد.

آیت الله عبادی ادامه داد: در فقه آمده که هر چیز مفیدی که مورد نیاز جامعه باشد به میزانی که نیاز برآورده شود واجب است.

وی با بیان اینکه امروز شرایط دنیا به گونه ای است که همه امورش را علم رقم می زند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر این تاکید دارند که باید به صورت دانش بنیان حرکت و عمل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه علم به تنهایی ضمانت اجرایی ندارد، افزود: یعنی ضمانتی نیست از جهتی که انجام شود یا نه و هم از جهتی که مفید انجام شود یا غیرمفید.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه از لوازم خود فراموشی این است که علم هیچ تعهدی ندارد و به قانون و عقل و دین پایبند نیست، گفت: امروز از قوانین بین المللی لفظی برای مچ گیری مانده و قانون گریزی و ولنگاری موج می زند و بدتر این است با علم این کار می شود بنابراین ضایعات آن نیز گسترده تر است.

وی تاکید کرد: امروز علم وجود دارد اما متاسفانه جای عاملی که به علم جهت دهد خالی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علم و دین باید با هم توأمان باشد، افزود: علم ضمانت اجرایی ندارد لذا هر چه دانشمند خائن و فاسد شود خیانت و فساد او نیز بیشتر می شود.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه علم باید همراه باایمان باشد، گفت: ایمان به علم جهت و آن را مفید و انسان را خدایی می کند.

وی ادامه داد: ایمان است که وقتی با علم همراه شود در سطح بالا امیر المومنین علیه السلام می شود و در حد متوسط شهید مرتضی مطهری.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ایمان به قلب طهارت و به جوان و مال و حکومت؛ زیبایی می دهد، عنوان کرد: ایمان به انسان بی سواد نیز زینت می دهد مانند محمد کاظم ساروقی.

منبع:خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *