خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛ جاذبه‌ها برای نخبگان کشور کافی نیست/ شرایط ماندگاری نخبگان فراهم شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛ جاذبه‌ها برای نخبگان کشور کافی نیست/ شرایط ماندگاری نخبگان فراهم شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۰ بهمن)  دیدار با معاون توسعه و مديريت منابع بنياد ملي نخبگان كشور با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انسان‌ها معدن هستند و باید استخراج شوند و برخلاف تصور بسیاری که گمان می کنند نخبه ها محدودند اینگونه نیست بلکه انسان‌ها نخبه هستند اما شرایط مساعد نبوده که همه شکوفا شوند و علل و موانع در این زمینه بسیار است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل موانع بسیاری از نخبگان شناسایی نمی شوند، افزود: افرادی که شرایط برای آنان مهیا می شود که استعدادهای خود را نشان دهند محدود هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای استقلال کشور بود و عملاً این کار بر عهده نخبگان است، گفت: باید نخبه پروری در کشور انجام شود اما مهمتر از پرورش نخبگان نگه‌داری آنان است.

آیت الله عبادی به اعلام آمار نخبگان کشور اشاره کرد و گفت: اعلام آمار نخبگان کمین گاهی برای شکار بیگانگان می شود یعنی بسیار زحمت می کشیم و بعد به دشمن آدرس می دهیم و چون دشمن می داند حرکت ما انقلابی است نخبگان را می‌دزدد تا ما را بی سامان کند و متاسفانه این مشکل را خود ما ایجاد می کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که خود ما ایجاد می کنیم این است که نخبگان را به ادارت و سازمان ها با بروکراسی اداری سر می‌دوانند اما بیگانه با آغوش باز کرده و با دعوت او را تشویق می کند در نتیجه زحمت ما نصیب دیگران می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: باید ضمن کشف و پرورش نخبگان شرایطی فراهم شود تا نخبگان بعداز شکوفایی در کشور ماندگار شوند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه جاذبه‌ها برای نخبگان کشور کافی نیست و باید بیشتر شود، افزود: باید تلاش شود تا نخبگان کشور از دست نروند.

منبع: خبرگزاری شبستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *