خانه / تاپ خبر / نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع طلاب بشرویه: علم بدون ایمان جهان را به ورطه نابودی می کشاند/نیاز به تفکر شهید آیت الله مطهری در علم داریم

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع طلاب بشرویه: علم بدون ایمان جهان را به ورطه نابودی می کشاند/نیاز به تفکر شهید آیت الله مطهری در علم داریم

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دنیای امروز خود را در مهلکه عظیمی میبیند و دلیل ان نبود ایمان در کنار علم است ،امروزه بیماری عقیدتی فکری سیاسی و اجتماعی بشر را به ورطه خطرناکی رسانده است و کمبود ایمان دنیا را به آتش میکشد .

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی، بعد ازظهر امروز آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در جمع طلاب و روحانیون شهرستان بشرویه  حضور یافت.

وی با اشاره به اهمیت گسترش علوم مورد نیاز بشر در حوزه های مختلف افزود: به میزان نیاز جامعه در هر علم و فنی واجب کفایی است که فراهم شود و با ریشه یابی در این مساله درمیابیم باید  نیاز های جامعه تامین شود.

آیت الله عبادی افزود: آنچه مهم است باید ریشه یابی کرد که از ننظر نیاز چه رشته ای در اولویت است و میبینیم دنیای امروز از علوم و فنون با دارا بودن نیروی اضافه مجهز شده است و هر علمی در جای خود با حس استفاده باید باشد ولی مشاهده میشود علی رغم رشد و دانش که باید تمام مشکلات بشر حل شود  نه تنها حل نشده بلکه صدها مشکل ایجاد شده است.

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رشد علم بدون ایمان و اخلاق جز ضرر حاصلی ندارد بیان کرد: در دوران قبل تبلیغات غیر اصولی انجام میشد که درب هر دانشگاهی باز شوددر یک زندان بسته میشود که نوعی تبلیغات کاذب بود چرا که علم با همه ارزش هایش اجرای مفید ندارد و صرف عالم شدن فقط نصف کار  است بلکه حتما باید عامل مهم همچون ایمان باشد که به علم جهت مفید دهد.

وی افزود: این همه رشد علم میبینیم که نه تنها در زندان بسته نشد کل کره زمین زندانی برخی علم های بدون جهت مفید شده است و آنچه که به علم جهت میدهد ایمان است که با کمال تاسف در دنیا کمرنگ شده است.

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: به همین دلیل بشر روزی از بی دانشی رنج می برد و امروز از تکنیک ها با استفاده مضر رنج می برد.

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه امروز در اولویت نیاز بشر است  گفت: محصول دانش  حوزه های علمیه ایمان صحیح بر اساس تقوا است و در اولویت جامعه است و طلاب و خانواده های آنان که این روش علمی را انتخاب کرده اند در جهت رشد علمی مفید قدم برداشته اند.

 وی افزود: دنیای امروز خود را در مهلکه عظیمی میبیند و دلیل ان نبود ایمان در کنار علم است ،امروزه بیماری  عقیدتی فکری سیاسی و اجتماعی بشر را به ورطه خطرناکی رسانده است و کمبود ایمان دنیا را به آتش میکشد .

عبادی با تاکید بر اینکه باید تفکرات آیت الله مطهری در جامعه پیاده  شود گفت: ما امروز کمبود تکنیک و انواع دانش را نداریم بلکه  تفکر شهید آیت الله مرتضی مطهری را کم دااریم تا به علم جهت دهیم چرا که دنیا در حالت فضاحت قرار گرفته و با جان و مال مردم بازی میکنند و هرکسی از ایمان برتابد به گرداب تخریب مردم فرو میرود.

نماینده محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی  با توصیه به طلاب گفت: طلاب باید حواسشان باشد بیشتر از هرچیزی در دنیا امروز علمی است که طلاب دارند و باید مصداق راه رو پیامبر باشند و از مسائل رنگارنگ دنیوی فاصله بگیرند.

منبع:پیام بشرویه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *