خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه ها ستون فقرات جامعه اسلامی/علما در صف اول صدور انقلاب باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حوزه ها ستون فقرات جامعه اسلامی/علما در صف اول صدور انقلاب باشند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی دوشنبه شب در دیدار با مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند.

وی با اشاره به آسیب های پیش روی حوزه های علمیه و علما بیان کرد: در تاریخ نیز مشاهده می شود که مکتب اهل بیت(ع) از ابتدا در انزوا بوده واین نیز طلمی است که از تاریخ به ارث رسیده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در دوران رضا شاه، ستون فقرات جامعه اسلامی شکست، گفت: در آن دوران در حساس ترین مقطع ها، حوزه ها تعطیل بود و علما نیز در زندان ها و تبعید به سر می برند که این نیز آسیب بزرگ برای حوزه ها بود.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با اشاره به سکوت برخی علما در دوران حکومت رضا شاه بیان کرد: این سکوت مانند چراغ خاموشی برای دشمن بود چرا که توانستند اسناد، کتب و فرهنگ مطلوب ما را غارت کنند.

آیت الله عبادی اظهار کرد: این آسیب ها از جانب دشمن اسلام برای مبارزه با مکتب اهل بیت(ع) بود که آثار زیادی را برجای گذاشت.

وی ادامه داد: در راستای این دشمنی ها، نسبت اهل بیت(ع) مانع ایجاد کرده و گروه های استعماری، اعتیاد و بسیاری از آسیب های اجتماعی را وارد جامعه کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در سال ۵۷ نیز، غربی ها توسط صدام مجهز به تجیهزات شده و از حضور روحانیون متهعد در صحنه ها خودداری می کردند.

آیت الله عبادی ادامه داد: جامعه روحانی به نسبت جمعیت خود در سال ۵۷، بالاترین امار شهدا را به خود اختصاص داده بود.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی جامعه باید کیفیت حوزه های علمیه برا مقدم بر کیفیت آن ها بدانیم، گفت: حوزه های علمیه باید در راستای صدور انقلاب در صف اول قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: باید با استفاده از امکانات و تجهیزات پیش رو، آسیب های پیش روی حوزه های علمیه در دوران های گذشته را جبران کنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امروز معروفی بالاتر از کسب علم نیست واین امر در همه صحنه ها به خصوص جامعه روحانیت حرف اول را می زند.

منبع: خبرگزاری مهر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *