خانه / تاپ خبر / آیت‌الله عبادی: چه‌کسی مسؤول پیگیری حقوق‌های نجومی، وام‌های آنچنانی و غارت بیت‌المال است؟

آیت‌الله عبادی: چه‌کسی مسؤول پیگیری حقوق‌های نجومی، وام‌های آنچنانی و غارت بیت‌المال است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چه کسی یا کسانی در ماجراهای حقوق‌های نجومی، وام‌های آنچنانی و غارت بیت‌المال از یک سو و مردن افراد جامعه از سوز سرما از سوی دیگر مسؤول پیگیری هستند؟

 

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی چهارشنبه شب در دیدار با مدیران کمیته امداد خراسان جنوبی، اظهار داشت: شما در صحنه میدانی هم شاهد و هم آگاه هستید لذا دردهای جامعه را حس می‌کنید.

وی با بیان اینکه انسان خود تولید درد می‌کند و از آن نالان است، لذا این خود انسان است که سرنوشت خویش را رقم می‌زند، ادامه داد: مهم‌ترین مشکل خود انسان است چرا که بر اساس هواها و مطامع نفسانی عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مکتب‌های متعدد با اسامی گوناگون و ماهیت یکسان می‌آیند، تصریح کرد: این مکتب‌ها همه اختیارات را از مردم سلب می‌کنند و یک برده‌داری دولتی به وجود می‌آورند.

عبادی به برده‌داری طبقاتی در جوامع اشاره کرد و افزود: در کشورهای اروپایی و آمریکا ۹۹ درصد ثروت ملت در دست یک تا ۱۰ درصد جمعیت کشور قرار دارد و این جمعیت اندک بر همه امور مردم مسلط هستند.

وی با بیان اینکه ماهیت این کشورها استبداد و دیدگاهشان بهره‌برداری است، توضیح داد: در ماهیت و دیدگاه این کشورها چیزی از ارزش‌های انسانی مطرح نیست و بیاناتشان در راستای مکر و حیله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خدمت‌گذاری به بندگان خدا را بالاترین لذت، نردبان کمال و آزمایش بزرگ انسانی دانست و اضافه کرد: در این مکتب کرامت آنقدر بزرگ است که در  زندگی ائمه می‌توان به وضوح آن را مشاهده کرد.

عبادی با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها در مکتب دنیا شریک هستند، بیان داشت: همه ما در تولید فقر شریک هستیم و آن را تولید می‌کنیم.

وی با طرح این سؤال که انسان چگونه در تولید فقر شریک است؟ ادامه داد: افراد جامعه سرنوشت اسلام و قانون اساسی را به دست کسانی می‌سپرند که روی آنها دقت نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در روایات بیان شده است که هر جامعه‌ای شایسته همان حکومتی است که بر آن حاکم است، اظهار داشت: آیا این همان قانون اساسی است که ما داد می‌زنیم؟

عبادی تأکید کرد: در وهله اول باید دین و بصیرت خود را درست کنیم و این امانت جامعه اسلامی که قانون اساسی است را به دست اهل آن بدهیم در این صورت است که کسی گرفتار فقر نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ما عرضه پیاده کردن قانون اساسی را داشتیم آیا وضع جامعه این چنین بود؟ افزود: کار به جایی رسیده است که دزدان بین‌المللی ما را متهم می‌دانند و باید از خود دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: چه زمانی قرار است از خواب غفلت بیدار شویم، حقوق‌های نجومی، وام‌های آنچنانی و غارت بیت‌المال از یک سو و مردن افراد جامعه از سوز سرما از سوی دیگر به راستی در این ماجراها چه کسی یا کسانی مسؤول هستند.

عبادی بالاترین تدبیر را روشنگری بیان کرد و گفت: مردم زمانی که می‌خواهند شورای روستا یا رییس جمهور خود را انتخاب کنند باید شخصی را انتخاب کنند که عرضه پیاده کردن قانون اساسی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکل همه دنیا به دلیل اجرای قانون ظالمانه است و مشکل ما عدم اجرای قانون عادلانه است خطاب به مردم، خاطرنشان کرد: باید اشخاص با عرضه‌ای را بیاورید که بتوانند قانون اساسی را در کشور پیاده کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *