خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زنان با بصیرت تفکر بسیجی را گسترش دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زنان با بصیرت تفکر بسیجی را گسترش دهند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز دفاع فرهنگی و اجتماعی نیازمند تفکر بسیجی است، گفت: باید زنان در هر جایی موثر هستند از فرهنگ اسلامی دفاع کنند و با بصیرت و هوشیاری تفکر بسیجی را گسترش دهند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز ( ۱ آذر) در دیدار با سرگروه های حلقه های صالحین خواهر حوزه مقاومت حضرت رقیه سلام الله علیها، اظهار کرد: بسیجی یک تفکر است و چیز جدیدی نیست بلکه وراثت کریمه ای است که در جامعه اسلامی بوده و البته بخشی از آن به غارت رفته است.

وی با بیان اینکه امروز در شدیدترین تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار داریم، افزود: بسیجی یعنی تفکری که با آن همکاری جمعی برای دفاع از فرهنگ خودی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فرهنگ مهمترین سرمایه است، گفت: باید انسان از این فرهنگ اسلامی همانند مال و خاک و آب دفاع کند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله فرهنگ الهی را در مقابل فرهنگ جاهلیت آورد و انسان ها را ساخت، تصریح کرد: اگر چه بعد از رحلت پیامبر اسلام متاسفانه خیلی از چیزها به غارت رفت و کسانی که بعد( بنی امیه، بنی مروان، بنی عباس) آمدند دقیقا تفکر و  فرهنگ آنان جاهلیت بود.

وی ادامه داد: اما کسانی که به حقیقت راه یافته بودند در مدت ۱۴۰۰ سال با هر سختی فرهنگ خود را حفظ کردند و در طول قرن ها حافظ فرهنگ اسلامی بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اما بعد از سلطه استعمار و برقراری ارتباطات جریان تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک شده، گفت: در ده سال دو درصد فرهنگ آسیب می بیند اما در سال ۵۷ انقلاب اسلامی به عنوان حافظ و سپر در برابر تهاجمات فرهنگی قرار گرفت و اگر این انقلاب نبود دو واژه دین و ناموس بی معنا می شد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی در جنگ های نظامی شیوه جدیدی وارد مسائل نظامی کرده، افزود: تفکر بسیجی نوآوری نیست بلکه رهنمود امام راحل به یک مسئله دینی است.

وی بیان کرد: فرهنگ بسیجی در دوران دفاع مقدس دشمن را به خاک سیاه نشاند و عراقی را که یک روز مرکز توطئه علیه ایران اسلامی بود به یمن تفکر بسیجی ۱۸۰ درجه تغییر کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر امروز تفکر بسیجی در عراق و سوریه پیاده نمی شد این دو کشور نابود شده بود، ادامه داد: اما به موقع با وجود هجمه های گوناگون کشورهای امریکا و انگلیس و اروپا تفکر بسیجی ایجاد شد و این دو کشور را حفظ کرد.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مهمتر از جبهه نظامی دفاع فرهنگی، اجتماعی و ارزشی است، عنوان کرد: این امر نیز نیازمند تفکر بسیجی است.

به گفته وی سیستم خانه داری و وفاداری در جهت تربیت فرزندان جرو مسائل اساسی است اما امروز طلاق و فروپاشی خانواده ها افتضاحی است که مایه ننگ شده و این حاصل نفوذ تفکر غربی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اداره خانه مهمترین مسئله است و هیچ چیز جای مهر مادری را نمی گیرد، افزود: وقتی شرایط زمان تغییر کرد نباید اصل فرهنگ ما تغییر کند بلکه باید ابزار تغییر کند.

آیت الله عبادی تاکید کرد: وظیفه همه ما دفاع از فرهنگ اسلامی است چرا که فرهنگ ما هویت ما است و اگر فرهنگ خراب شود همه چیز از دست خواهد رفت و دیگر برنمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه زنان جایگاه بسیار پر اهمیتی در جامعه و خانواده دارند، اظهار کرد: باید زنان در هر جایی موثر هستند از فرهنگ اسلامی دفاع کنند و جلوی تهاجم دشمنان را با منطق بگیرند و با بصیرت و هوشیاری تفکر بسیجی را که پیام اسلام است حفظ و گسترش دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *