خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بازدید از کارگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای برای گرایش به این حرفه‌ها انگیزه ایجاد می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بازدید از کارگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای برای گرایش به این حرفه‌ها انگیزه ایجاد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: بازدید از کارگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای انگیزه‌ای برای گرایش به این حرفه‌ها ایجاد می‌کند و از آنجا که درصد تولیدات کشاورزی در استان کم است بنابراین باید درصد امکانات فنی و حرفه‌ای و صنعت بیشتر باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و فعالان حوزه فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در هر کاری مهارت شرط است و امروز نعمتها و امکانات زیادی همراه با استاد و مدیریت وجود دارد که افراد اگر بخواهند می‌توانند ظرف چندماه ماهر شوند و به صورت مستقل کار کنند که این امر نعمت بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کار ارزشمندی دارد بیان کرد: درصد تولیدات کشاورزی در استان کم است بنابراین باید درصد امکانات فنی و حرفه‌ای و صنعت بیشتر باشد و صنعت جایگزین کشاورزی شود.

عبای تصریح کرد: در این راستا باید نیروی لازم تأمین شود و خانواده توجیه شوند و آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی در این زمینه همکاری کنند  تا جوانان به سمت رشته‌های فنی بیشتر تمایل پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از کارگاهها و مراکز فنی و حرفه‌ای انگیزه‌ای برای گرایش به این حرفه‌ها ایجاد می‌کند و مسئولان ذی‌ربط باید جهت حمایت مالی به صورت جدی در کنار آموزش‌های حرفه‌ای و مهارت‌های لازم باشند زیرا این امر سبب می‌شود درصد قابل توجهی از مردم در روستاها نگه داشته شوند و مخاطرات مهاجرت و حاشیه‌نشینی کاهش یابد.

عبادی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند در همه خانواده ثمر دهد اظهار داشت: در جهت صادرات اقداماتی انجام شود که رضایت‌بخش باشد و نباید محصولات تولیدی بر روی دستشان بماند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *