خانه / تاپ خبر / آيت الله عبادي: تداوم راه شهدا مهمتر از شهادت است

آيت الله عبادي: تداوم راه شهدا مهمتر از شهادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ديدار با خانواده شهیدان طیبی نژاد گفت: تداوم راه شهدا مهمتر از شهادت است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آيت الله سید علیرضا عبادی نماينده ولي فقيه در استان خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان امشب (۱۷ آبان) از خانواده شهیدان «علیرضا و محمود طیبی نژاد» دیدار کردند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام شهدا استثنایی است، گفت: اما جای سوال است که آیا بالاتر از مقام شهید هست؟ در برخی روایات آمده است که افرادی می توانند مقامی بالاتر از مقام شهدا داشته باشند.

وی افزود: آنانی که با کمال ایثار و تا پای جان در احقاق حق و ابطلال باطل جهاد کنند اما بمانند و در باقی عمر خود در تداوم راه شهید ثابت قدم باشند آنان اجرشان از شهدا بالاتر است و به تعبیری هم شهادت است و هم پیام شهادت.

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهادت از جهت انجام وظیفه است اما آثارش در پیام شهدا جواب می دهد، ادامه داد: کربلا در کربلا می ماند اگر زینب سلام الله علیها نبود بنابراین چون پیام شهدا را درست رسانده و تا آخر ایستادند بعد از بیش از ۱۳۰۰ سال می بینیم که روز به روز پیام عاشورا گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی براساس طهارت قلب و روح پاکشان حسرت می خورند که چرا به شهادت نرسیدند، گفت: اما شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است و اگر کسی راه شهدا را تداوم دهد مهمتر از شهادت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: انتقال پیام شهدا مسئولیت بسیار سنگینی دارد که باید به آن مقید شویم.

گفتنی است:علیرضا طیبی نژاد درسال ۱۳۴۲ در بیرجند متولد شد و در عملیات بیت‌المقدس خرمشهربر اثر انفجار مین در بیستم اردیبهشت ماه سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نایل آمد و محمود که ۱۶ ساله بود، درس را رها کرد و یک سال پس از شهادت برادرش، راهی جبهه شد و در گروه تخریب مشغول فعالیت شد و در عملیات خیبر در حالی که با هم‌ رزمانش در جزیزه مجنون سوار برقایق بود، با اصابت خمپاره ای به قایق در ششم اسفند ماه ۱۳۶۲ به شهادت رسید و مفقودالاثر شد و دیگر هیچ آثاری از وی بازنگشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *