خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فلسفه وجودی بانک‌ها کمک به محرومان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فلسفه وجودی بانک‌ها کمک به محرومان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بانک‌ها کمک به محرومین است، گفت: عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه یکی از بهترین نوع عبادت‌ها خدمت به مردم است.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس و معاونین اداره امور شعب پست بانک خراسان جنوبی اظهار کرد: مالک اصلی جهان هستی خداوند متعال است و هیچ کس نمی‌تواند به صورت حقیقی مالک باشد.

وی با بیان اینکه مالکیتی که در دین تعریف می‌کند بر اساس یک سلسله مراتب و اولویت‌ها در راستای انجام وظیفه که آبادانی زمین است، تنظیم شده است، افزود: انسان‌ها موظفند زمین را که خداوند همه چیز مورد نیاز بشر را در آن آفریده است را آباد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز و فرداهایی که امور پیچیده‌تر و فنی‌تر نیز می‌شود تمامی امکانات مورد نیاز بشر در زمین وجود خواهد داشت، گفت: مشکل بزرگ جهان امروز فکر قارونی است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود در زمین از مصرف بشر بسیار بیشتر است، بیان کرد: اگر زندگی صحیح و معقول داشته باشیم هیچ مشکلی در زندگی نخواهیم داشت.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه نتیجه تفکر قارونی تفاوت در ثروت است به صورتی که یک عده از مردم برخوردار و عده‌ای دیگر محروم هستند، تصریح کرد: افرادی که برخوردارند به محرومین به دید حقارت نگاه می‌کنند در صورتی که اضافه ثروتی که دارند از محرومین است.

وی با بیان اینکه خدمت به محرومین یک امتیاز معنوی است، افزود: بانک‌ها باید برای حل مشکلات مردم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد دلسوزانه عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بانک‌ها کمک به محرومین است، بیان داشت: عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه یکی از بهترین نوع عبادت خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: کسانی که به سیر و سلوک معنوی نیز رسیده‌اند گره گشایی از فقرا را در اولویت کار خود داشته‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *