خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: اختلاف طبقاتی موجود در جامعه برای ما ننگ است

آیت الله عبادی: اختلاف طبقاتی موجود در جامعه برای ما ننگ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اختلاف طبقاتی موجود در جامعه برای ما ننگ است، گفت: اختلاف طبقاتی در کشور به صورت غیر رسمی وجود دارد و اگر ثروت‌ها بر اساس عدالت توزیع شود همه مردم بی نیاز خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۸ آبان) در دیدار با کارکنان امور شعب بانک صادرات خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زندگی انسان مسائل اقتصادی است.

وی با بیان اینکه زندگی ابتدایی انسان شبیه به زندگی باقی حیوانات است، گفت: انسان بعد از تامین نیازهای خود به فکر زاویه انسانی خود یعنی اندیشه می افتد و به طور صحیح در حقیقت هستی خود می اندیشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دین اسلام بر اساس عدل پایه ریزی شده است، افزود: اگر عدالت اجرا شود و حق هر کسی به او داده شود دیگر کسی نیاز به دیگران نخواهد داشت.

آیت الله عبادی با توجه به اینکه اختلاف طبقاتی موجود در جامعه برای ما ننگ است، تصریح کرد: اختلاف طبقاتی در کشور به صورت غیر رسمی وجود دارد و ننگی برای کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی با سیستم لیبرالیسم قانون ظالمانه حاکم است، گفت: اما در کشور قانون عادلانه وجود دارد اما عمل ما ظالمانه است و این بر عکس کشورهای غربی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر ثروت‌ها بر اساس عدالت توزیع شود همه مردم بی نیاز خواهند شد، اظهار داشت: ثمره بی عدالتی‌ها این است که سیستم تفکر در دیگران ایجاد وحشت می کند.

آیت الله عبادی با توجه به اینکه وقتی مسئولان می گویند در برخی مسائل اقتصادی بر اساس شرع و قانون عمل شده است خبر خوشی محسوب می شود، افزود: کاربرد پول این است که مشکلی را حل کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های اقتصادی باید مشکلات مردم را حل کنند، گفت: گاهی اوقات مشاهده می کنیم که سیستم‌های اقتصادی به جای حل کردن مشکل مردم، مشکلاتی را برای جامعه به وجود می آورند و برآوردن حاجات و گره گشایی از کار مردم اهمیت بسیار زیادی دارد.

پایان پیام/۴۰۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *