خانه / تاپ خبر / آیت الله عبادی: لزوم ارتقای اطلاعات درخصوص پدافند غیرعامل/ رخنه ای ضعف کشور را دچار مشکل می کند

آیت الله عبادی: لزوم ارتقای اطلاعات درخصوص پدافند غیرعامل/ رخنه ای ضعف کشور را دچار مشکل می کند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی قفیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرگزاری شبستان ، آیت الله علیرضا عبادی امروز (۱ آبان) در دیدار با مدیران اداره کل پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: حیات یکی از هدایای ذات پرودگار به هستی است که مسئله ساده ای نیست و تعریف حقیقی حیات بسیار سخت است.

وی با تاکید بر اینکه رمز بقای حیات جلب نفع و دفع ضرر است، افزود: اگر این دو نبود حیات از بین می رفت و هر شیء که مورد حمله عامل مضر قرار می گیرد اگر حیات داشته باشد در مقابل ضرر، عکس العمل نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر جامعه و ملت و کشوری که می خواهد باقی بماند باید اصل مهم پدافند غیرعامل را متناسب با آنچه در کمین آنان است را درک کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه نیروهای نظامی و امنیتی و پدافند عامل از نظر کلاسیک کار خود را انجام می دهند اما این به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: حتما باید در کنار آن طرح پدافند غیرعامل به صورت گسترده در برابر همه ضررهای احتمالی آماده و در دستور کار باشد چرا که این رمز بقاء و بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: امروز ایجاب می کند آگاهی های عمومی در خصوص پدافند غیرعامل در خانواده ها به فرزندان و آموزش و پرورش به دانش آموزان در کلاس های تربیتی آموزش داده شود چرا که امروز بدون این مهم نمی توان زنده ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به سخن برخی انسان های خوش خیال مبنی بر اینکه تاکی می خواهد جنگ باشد، تصریح کرد: جنگ به کشور تحمیل می شود چیزی نیست که ما به دنبال آن برویم.

آیت الله عبادی بیان کرد: آیا می شود به کسانی که تفکر قارونی و فرعونی و سامری دارند و یا به استکبار که بنای تجاوز دارد، بگوییم بگذارید راحت زندگی کنیم؟ این چه بی خیالی است که این صحنه تنازع را در ذهن خود بگونه ای تصور کنیم که هرگز وجود پیدا نمی کند؛ این فکر عین مرگ است.

وی با بیان اینکه تلاش برای امنیت و آرامش داشتن لازم است، افزود: بنابراین آمادگی همه جانبه در کشور و جامعه بسیار ضرورت دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: درصد امنیت بالایی که در این منطقه ناامن، در کشور جمهوری اسلامی ایران حاکم است، بخاطر آمادگی است اگر رخنه ای ضعف باشد دچار مشکل خواهیم شد.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه باید همه مردم آمادگی داشته باشند نه تنها نیروهای نظامی، عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی هر کسی آنچه از دست او ساخته است علیه دشمن برای دفاع بکار گیرد چرا که دفاع بر همه واجب است.

به گفته وی امروز دنیا صنعتی شده و اگر می خواهیم حیات داشته باشیم باید برای هرگونه آسیب پیش بینی و آمادگی لازم را داشته باشیم تا این آسیب ها را به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل می تواند پیشگیری از بسیاری آسیب ها باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *