خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بندگان واقعی خداوند حتی در بند می‌توانند آزاد باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بندگان واقعی خداوند حتی در بند می‌توانند آزاد باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه بندگی خدواند آزادی انسان از تعلقات دنیای و مادی است، گفت: بندگان واقعی خداوند حتی در بند می‌توانند آزاد باشند چرا که دیگر بنده شکم، شهوت، مال و مقام نمی‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عبادی امروز (۲۶ مرداد) در گردهمایی بزرگ و تجلیل از آزادگان با اشاره به مسئله بند و آزادی، اظهار کرد: موجودات غیر انسان یا در بندند و یا آزاد اما انسان موجودی استثنایی است حتما هم در بند است و هم آزاد.

وی افزود: بندگان واقعی خداوند حتی در بند می توانند آزاد باشند چرا که دیگر بنده شکم، شهوت، مال و مقام نمی‌شوند و آزاد در فضای مسیر انسان الی الله است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه بندگی خدواند آزادی انسان از تعلقات دنیای و مادی است، گفت: در جبهه های مختلف شعار آزادی سر می‌دهند اما این مخاطب است که باید هوشیار باشد که آزادی در هر جبهه ای چه معنای می‌دهد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند«صبر و استقامت آزادگان به اسلام آبرو بخشید» و شما اینگونه روحیه دشمن را درهم شکستید این درحالی بود که در دوران اسارت سهمیه شکنجه داشتید و با وجود در بند بودن آزاد و سرفراز بودید.

وی با تاکید بر اینکه انسانی که در بند رضای خدا باشد بنده هیچ چیز دیگری نیست، بیان کرد: این انسان‌ها شکنجه و گرسنگی و تهدید را تحمل می‌کنند چرا که از بندگی هوای نفس و مال و مقام آزاد هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حاج سید علی اکبر ابوترابی سید آزادگان است، ادامه داد: ایفای وظیفه و رسالت این مرد بزرگ بود که روحیه اسیران را در این آزمایش الهی تقویت کرد تا در نهایت دشمن را شکست داده و با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند.

حجت الاسلام عبادی به خاطره ای از دکتر سیدعباس پاکنژاد(آزادۀ سرافراز و جانباز یزدی) اشاره کرد و افزود: «یکی از دوستان ایشان به نام يدالله مرتضايي گفت که ديشب خواب ديدم که از امام پرسيدم که قسمتي از خاک عراق در اختيار ما بود، شما چرا دستور عقب نشيني داديد. ايشان فرمودند که به ما دستور دادند و ما هم به شما دستور داديم. عرض کردم حالا دو سال از آتش بس گذشته، تکليف ما چيست؟ فرمودند که سالروز شهادت باهنر و رجايي(۸ شهریور) تو در يزد هستي، و این رویای صادقانه با برگشت ما به وطن و یزد دقیقا محقق شد».

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی خدایی است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مؤید من عندالله ونائب بر حق امام زمان(عج) بود و در این رویای صادقانه نیر آنانی که در بند صدام هستند مورد الهام قرار می‌گیرند و آینده خود را از زبان امام راحل می‌شنوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: آزادگان راه طولانی طی کردند و مصائب زیادی را تحمل کردند و خانواده آنان روزگار سخت تری را گذراندند.

حجت الاسلام عبادی افزود: امیدواریم در ارادت و انجام وظیفه به آزادگان و جانبازان و خانواده شهدا کوتاهی نکنیم و خدمتگزار آنان باشیم.

پایان پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *